جاذبه های گردشگری استان گیلان + ییلاق اولسبلنگاه

ییلاق اولسبلنگاه

ییلاق روستایی  اُلَسَبِلَنگاه از ییلاقات بسیار سرسبز و خوش آب‌ و هوای شمالی کشور ایران است. این ییلاق در ۵۰ کیلومتری غرب رشت و نیز ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال واقع شده است. ییلاق اولسبلانگاه با داشتن طبیعتی بی نظیر و زیبا و نیز اقیانوس ابری که آنرا در خود غرق کرده ، یکی از بهترین مقاصد گردشگری و طبیعت گردی استان گیلان بحساب میاید. 

ییلاق اولسبلنگاه یکی از مناطق دیدنی ماسال می باشد که در  ارتفاعات کو‌ه های تالش می باشد. ارتفاع از سطح دریا در این ییلاق زیبا  ۱,۴۸۹ متر می باشد. باید گفت که مناظر زیبای این منطقه ییلاقی واقعاً سحرانگیز می باشد که در نوع خود بی بدیل و چشم‌اندازی بسیار تماشایی را در مقابل چشمان شما قرار میدهد.

این ییلاق تحت نظارت اداره منابع طبیعی استان گیلان قرار گرفته و امکان ورود مصالح نعتی به این منطقه وجود ندارد. کلیه خانه ها و سرپناه های ییلاقی که در این منطقه ساخته می گردند باید از مصالح چوب استفاده شوند که همین امر به حفظ طبیعت این منطقه کمک شایانی می نماید . در ییلاق اولسبلنگاه از شبکه‌ برق‌رسانی خبری نیست و برق مورد نیاز این ییلاق زیبا از طرق موتور برق و پنل‌ های خورشیدی تامین میگردد. لازم به ذکر است که ییلاق اولسبلنگاه فاقد آب لوله‌کشی بوده و بومیان آن منطقه آب مورد یناز خود را از از چشمه های آب گوارا و جاری همان محل ، تأمین می کنند.

شاید ندانید که روستای اولسبلنگاه از ساعت ۱۲ شب به بعد ، در خاموشی و سکوتی لذتبخش فرو میرود ، بنابراین در این ساعات ، چرغ قوه برای پیاده روی لازم است.

در سفر به ییلاق روستایی اولسبلنگاه ماسال محصولات تازه و طبیعی این روستا مانند عسل و شیر و پنیر و کره و خامه و سرشیر به مقدار زیادی در دسترس شما است که بعنوان سوغاتی دلپذیر برای عزیز ان خود بخرید.

وجه تسمیه اولسبلنگاه

اولسبلنگاه که در زبان تالشی بصورت اولاسبلانکا و اولسبلانگاه نوشته میگردد ؛ واژه‌ای به زبان تالشی بوده و دو ترکیب اولَس و بِلَنگاه در آن وجود دارد. اولس به معنی درخت مَمرَز بوده و نیز بِلَنگاه بمعنی جای مرتفع و بلند میباشد، پس  معنی کلمه اولسبلنگاه بعبارت محل رویش درخت ممرز است.

درتمامی روستایی ییلاقی اولسبلنگاه سرسبزی و طراوت بطور چشمگیری شما را مات و مبحوت خود خواهد کرد  مناطقی که با کلبه‌های چوبی و گلی و گله های اسب های وحشی و اهلی ونیز گاوهای اهلی متعلق روستاییان ، مانند یک تابلوی نقاشی بسیار زیبا در مقابل چشم شما خود را به نمایش میگذارد. زیبایی ییلاق اولسبلنگاه وقتی چندین برابر می شود که در اقیانوسی از مه و ابرهای مخملی سفید و نرم غرق شده و شما در داخل این اقیانوس در حال استنشاق پاکترین هوای طبیعت هستید. زمانهای تشکیل چنین اقیانوس ابری در اولسبلنگاه ، در بهار و تابستان ، یعنی از اواسط اردیبهشت ماه تا آخر تابستان میباشد که بهترین زمان سفر و دیدن این منطقه رویایی اردیبشهت و خرداد ماه میباشد.

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو این لینک را کلیک کنید

 

 

امنیت و آرامش خاطر را با بودن ما در کنار خود تجربه کنید: شرکت سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۳۶۴ – ۰۲۶      ۳۲۸۲۷۲۶۵ – ۰۲۶      ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

ساعات پاسخگویی : ساعت ۸ صبح تا ۸ شب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *