بیمه گذار در صورت وقوع حادثه چه وظیفه ای دارد؟

بیمه گذار در صورت وقوع حادثه چه وظیفه ای دارد؟

بیمه گذار در صورت وقوع حادثه چه وظیفه ای دارد؟ طبق ماده ۱۵ قانون بیمه بیمه گذار باید در صورت وقوع حادثه در اولین زمان امکان ونهایتا ظرف ۵ روز از تاریخ وقوع حادثه بیمه گر را مطلع سازد و الا بیمه گر مسؤل نخواهد بود مگر این که بیمه گذار ثابت کند که به […]

شرایط فسخ بیمه نامه توسط بیمه گر یا بیمه گذار

شرایط فسخ بیمه نامه توسط بیمه گر یا بیمه گذار

   موارد فسخ و انفساخ قرارداد بیمه کدامند؟ فسخ توسط هر کدام از طرفین ، بیمه گر یا بیمه گذار: الف) در صورتی که قرارداد برای دوره های معین چند ساله منعقد می شود، و در پایان هر دوره هر یک از دو طرف با اطلاع قبلی حق فسخ قرارداد بیمه را دارند. ب) در […]

قانون اعداد بزرگ چه نقشی در حرفه بیمه گری دارد؟

قانون اعداد بزرگ چه نقشی در حرفه بیمه گری دارد؟

  قانون اعداد بزرگ چه نقشی در حرفه بیمه گری دارد؟ بیمه گر، اداره کننده یک صندوق تعاونی است. اعضای این صندوق بیمه گذارانی هستند که در معرض خطر مشترک قرار دارند. بیمه گر برای این که فعالیتش از نظراقتصادی توجیه پذیر باشد باید از هر طبقه ریسک به تعداد کافی ریسک بیمه کند. تا […]

مفهوم اصل پراکنده بودن خطرهای بیمه شده چیست؟

مفهوم اصل پراکنده بودن خطرهای بیمه شده چیست؟

  مفهوم اصل پراکنده بودن خطرهای بیمه شده چیست؟ بیمه گر از نظر توان و قدرت مالی، محدودیت دارد لذا مبلغ معینی می تواند خسارت بپردازد و به همین دلیل است که از ریسک هایی که قبول می کند بخشی را متناسب با توان مالی به حساب شرکت خود نگه می دارد و بقیه را […]

 مشابه بودن خطرهای بیمه شده از نظر فنی به چه مفهوم است؟

 مشابه بودن خطرهای بیمه شده از نظر فنی به چه مفهوم است؟

   مشابه بودن خطرهای بیمه شده از نظر فنی به چه مفهوم است؟ بیمه گر برای این که بتواند با استفاده از تجربیات گذشته و با تکیه بر حساب احتمالات خطر بیمه پذیر را ارزیابی و حق بیمه را محاسبه کند خطرها را با توجه به ماهیت آنها به گروههای مختلف تقسیم می کند. این […]

تناوب خطرها به چه مفهوم است؟

تناوب خطرها به چه مفهوم است؟

  ویژگی های خطرهای بیمه پذیر این است که تناوب داشته باشند. تناوب خطرها به چه مفهوم است؟  خطر بیمه پذیر باید احتمالی و اتفاقی و درجه احتمال آن بین صفر و یک باشد. تناوب خطربه مفهوم آن است که خطر با شدت و ضعف مختلف در گذشته اتفاق افتاده و احتمال وقوع آن در […]

لویدز چگونه سازمانی است؟ سایبان امن کوثر

لویدز چگونه سازمانی است؟ سایبان امن کوثر

لویدز چگونه سازمانی است؟  لویدز، بازار بیمه ای است که سهامداری ندارد. این سازمان هیچ گونه مسئولیت در مقابل تعهداتی که بیش از ۲۳۰۰۰ بیمه گر می پذیرند ندارد. از نظر قانونی هر یک از بیمه گران به تنهایی به اداره امور خود می پردازند. البته بیمه گران لویدز عملا در سندیکاهای مختلف متشکل شده […]

لویدز چگونه ایجاد شد ؟ بیمه کوثر کرج

لویدز چگونه ایجاد شد ؟ بیمه کوثر کرج

لویدز چگونه ایجاد شد؟ در سده هفدهم میلادی، قهوه خانه های لندن محل ملاقات ادیبان، تجار و دلالان بود. در این قرن، قهوه خانه ها نقش مهمی در زندگی اجتماعی مردم انگلستان ایفا می کردند. در قهوه خانه های لندن اخبار مهم روز ردوبدل می شد و مسائل اقتصادی و سیاسی نیز مورد بحث قرار […]

پرداخت خسارت و جبران مبلغ اضافی توسط مقصر حادثه

پرداخت خسارت و جبران مبلغ اضافی توسط مقصر حادثه

  به موجب ماده ۳۰ قانون بیمه: «بیمه گر در حدودی که خسارت های وارده را قبول یا پرداخت می کند در مقابل اشخاصی که مسئول وقوع حادثه یا خسارت هستند قائم مقام بیمه گذار خواهد بود و اگر بیمه گذار اقدامی کند که منافی با عقد مزبور باشد در مقابل بیمه گر مسئول  شناخته […]

بیمه مسافرتی کوثر سایبان امن کوثر

بیمه مسافرتی کوثر سایبان امن کوثر

کشورهای منطقه شینگن تعداد۲۲کشور از اتحادیه اروپا و۴ کشور دیگر که عضو EFTA (انجمن تجارت آزاد اروپا) هستند توافق نامه ای مبنی بر جابجایی شهروندان به طور آزاد در منطقه یادشده امضا نموده اند که به شینگن معروف است براساس این توافق نامه شهروندان نیازی به دریافت ویزا جهت مسافرت به این کشورها ندارند لذا […]

برگشت به بالا