دلیل سکسکه چیست؟ 

دلیل سکسکه چیست؟ 

سکسه در واقع  ناشی  از انقباض غیر ارادی عضلات دیافراگم است (دیافراگم نام پرده ای است که قلب و کبد را از معده و روده ها جدا می کند ) این انقباضات می تواند  به دلایل  گوناگونی ازجمله زیاده روی  در مصرف غذا و یا مصرف  نوشیدنی های گازدار یا به علت  یک هیجان ناگهانی به وجود آید.در اکثر افراد سکسکه بسیار کوتاه وزود گذر است ، اما چنانچه مدت زمان طولانی ادامه داشته باشد بهتر است شخص به پزشک مراجعه نماید.

درمان‌های دارویی، جراحی و جایگزین سکسکه
اگر سکسکه ادامه دار باشد، پزشکان داروهایی مانند.«کلرپرومازین» که یک داروی ضدجنون و ضداستفراغ است، معمولا اولین دارویی است که پزشکان آن را تجویز می‌ کند. البته گاهی داروهای دیگری مانند «هالوپوریدول» یا «متوکلوپرامید» نیز برای بیمار تجویز می‌شوند. داروهای شل‌کننده عضلات یا ضد دردها نیز گاهی برای درمان سکسکه به کار می‌روند.

یکی دیگر از راه ‌های درمان، جراحی عصب فرنیک است. این درمان که  اغلب به عنوان  آخرین راه  در درمان سکسکه ‌های مزمن  استفاده  می‌گردد. در بعضی گزارش ‌ها از هیپنوتیزم و طب سوزنی نیز به عنوان یکی از راه‌ حل‌های پیشنهادی جایگزین برای درمان سکسکه‌ های مقاوم نام برده می شود  که البته شواهد معتبری برای تایید این روش‌ها وجود ندارد.

شرکت بیمه سایبان امن کوثر پیشرو در ارائه انواع رشته های بیمه ای با افتخار در خدمت شماست.
                  برای خرید آنلاین بیمه نامه لطفا اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *