مشاوره در خصوص شرایط ابطال بیمه نامه شخص ثالث

در چه صورتی می شود بیمه شخص ثالث را باطل کرد و اصولا ایا بیمه شخص ثالث قابل ابطال می باشد ؟

بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است و به موجب قانون صادر می گردد . بر خلاف بعضی از افراد که فکر می کنند این بیمه را به راحتی می توان باطل کرد ، باید توجه داشت که بیمه شخص ثالث فقط در دو صورت قابل ابطال است .

۱٫در صورتی که برای یک خودرو دو بیمه نامه در دو شرکت مختلف صادر گردیده باشد . در این صورت یکی از بیمه نامه ها باید باطل شود. طبق قانون جدید بیمه اختیار با بیمه گذار است که کدام بیمه نامه را باطل نماید و در صورت درخواست ایشان حتی ممکن است بیمه نامه ای که اول صادر شده باشد باطل گردد.

۲٫در صورتی که خودرو فرسوده و از رده خارج شده باشد. در این صورت بیمه گذار پس از تحویل خودروی خود به پارکینگ خودرو های فرسوده می بایست نامه ای که دارای پنج امضاء می باشد(نامه ی تبصره ی ۱۳ ) را به نمایندگی واحد صدور تحویل داده و تقاضای ابطال بیمه نامه خود را بنماید که در صورت بیمه نامه به صورت روز شمار فسخ می گردد و چنانچه مبلغی در الحاقیه برگشتی نمایان شود آن مبلغ به بیمه گذار عودت می گردد و بیمه نامه ی ابطالی و مستندات مربوطه در پرونده بایگانی می گردد و تخفیف های موجود در آن به خودروی دیگر بیمه گذار منتقل می گردد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *