انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث

اگر در زمان فروش خودروی خود،  قصدخرید خودروی جدید نداشته باشید، ضمن دریافت گواهی حفظ تخفیف‌های بیمه شخص ثالث خود،  از شرکت بیمه مذکور ، میتوانید تخفیفات را تا زمان خرید خودروی جدید برای خود محفوظ نگهداری نمایید(با حفظ شرط یکسان بودن کاربری خودروی جدید و خودروی قدیم). 

مبنای محاسبه تخفیفا از سال دوم به بعد بوده که هر سال ۵ درصد به تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث افزوده می‌شود ، کسر و کاهش تخفیفات نیز برای تصادفهایی که خسارت‌ مالی داشته باشند به میزان ۲۰درصد و نیز برای خسارت‌های جانی و دیه ای تا ۳۰  درصد حق بیمه پرداختی شما ، منظور خواهد شد، به عبارت دیگر تخفیفات ، پس‌انداز مالی خوبی برای شما است. 

چگونگی انتقال بیمه شخص ثالث

بطور معمول انتقال بیمه نامه شخص ثالث به شرط مراجعه حضوری به نمایندگی صدور بیمه نامه قبلی یا شعبه مرکزی شرکت بیمه گر مذکور میتوان اقدام نمود، که در این شرایط ضمن دریافت الحاقیه از شرکت بیمه مذکور، تخفیفات از بیمه ثالث قبلی حذف شده و در صورت انقضای تاریخ بیمه نامه خودروی جدید (به شرط تعویض پلاک) میتوانید تخفیفات را به خودروی جدید منتقل نمایید.

انتقال تخفیف خودروی اسقاطی:

برای انتقال تخفیفات بیمه‌نامه شخص ثالث یک خودروی که  اسقاط شده است، اثبات از رده خارج شده خودرو الزامی است، و باید مستندات و مدارک زیر را ارائه دهید که نشان میدهدخودرو فرسوده بوده و از نظر قانون ، دیگر وجود خارجی ندارد.

۱-   اصل برگه اسقاط خودرو

۲-   الحاقیه فسخ ‌بیمه‌نامه قبلی

۳-  درخواست ‌مالک خودرو به همراه مدارک شناسایی خود

۴-   سند مالکیت خودروی جدید

۵- اصل ‌بیمه‌نامه شخص ثالث یا گواهی دیجیتال اصالت بیمه‌نامه از بیمه مرکزی

در صورت خرید خودروی جدید و درخواست انتقال ‌بیمه‌نامه ثالث به آن، مدارک زیر باید به بیمه ارائه شود:

  • الحاقیه فسخ ‌بیمه‌نامه شخص ثالث خودروی قبلی
  • درخواست ‌مالک خودرو به همراه مدارک شناسایی وی
  • اصل سند مالکیت خودروی جدید 
  • کپی ‌بیمه‌نامه شخص ثالث خودروی قبلی یا گواهی دیجیتال اصالت بیمه‌نامه از بیمه مرکزی

امکان انتقال بیمه شخص ثالث به شرکت بیمه دیگر

درصورتیکه به دلایلی مانند ضعف در ارائه خدمات، میزان کیفیت خدمات، نحوه محاسبه و پرداخت خسارت و … از شرکت بیمه ای که ‌بیمه‌نامه ثالث خود را از آن خریده‌اید رضایت کافی ندارید، یا اینکه در زمان خرید خودروی صفر از شرکت‌های خودروسازی، یک سال ‌بیمه‌نامه شخص ثالث برای خودرو وجود شده باشد ، که حق انتخابی در مورد نوع آن نداشته باشید و ممکن است بخواهید بعد از اتمام این بیمه‌ نامه، بیمه نامه شرکت دیگری را تهیه کنید، در این صورت می‌توانید درصورت سررسید ‌بیمه‌نامه خود، میتوانید بیمه‌نامه دیگری را از شرکت بیمه دیگری تهیه نمایید. 

لازم به ذکر است که در بیمه نامه جدید خود نیز میتوانید تخفیفات عدم خسارت را به خودروی جدید خود یا به خودروی متعلق به بستگان درجه(پدر ، مادر ، همسر ، فرزندان) خود انتقال دهید و بیمه نامه ای با حفظ تخفیفات عدم خسارت دریافت کنید.

جهت استعلام و تهیه بیمه نامه شخص ثالث بصورت آنلاین، لینک زیر را کلیک کنید.


مشاور همیشگی شما: شرکت سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶      ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶       ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *