قانون جدید بیمه شخص ثالث

قانون جدید بیمه شخص ثالث

 قانون انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث

در هرسال قوانین و مقررات جدیدی توسط بیمه مرکزی و سایر مراجع قانونگذاری برای بیمه شخص ثالث تصویب می‌شود.

در این مقاله ما بر این هستیم که جدید‌ترین قوانین بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۰ را به شما ارائه دهیم.

انتقال تخفیفات:

قانون جدید انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث

در قانون جدید بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۰ امکان انتقال تخفیف در زمان فروش خودرو وجود ندارد. به این معنا که دیگر داشتن تخفیف بیمه شخص ثالث در زمان فروش خودرو امتیاز نیست و هیچ تخفیفی به خریدار منتقل نمی‌شود.

این قانون در راستای راننده محور شدن بیمه شخص ثالث ایجاد شده است. در قانون جدید فروشنده خودرو می‌تواند تخفیف بیمه شخص ثالث را به خودروی دیگر خود انتقال دهد یا آن را تا زمان خرید خودرو جدید برای خود حفظ کند. 

علاوه بر این فرد می‌تواند تخفیف خود را به خانواده درجه یک خود یعنی ( پدر و مادر ، همسر و فرزندان) منتقل کند. امکان انتقال تخفیف بین دو خودرو که به نام یک فرد هستند هم وجود دارد اما برای این انتقال باید پلاک و سند و بیمه‌نامه‌ی دو خودرو، همه به نام یک فرد باشند و مبنای محاسبه تخفیف جدید، تخفیف بیشتر است. برای مثال اگر یک خودرو ۵۰درصد تخفیف داشته باشد و یک خودرو ۲۰درصد، پس از انتقال، تخفیف نهایی همان ۵۰درصد است و تخفیف‌ها باهم جمع نمی‌شوند.

همچنین در زمان انتقال تخفیف به خانواده درجه یک، کاربری دو خودرو باید یکسان باشد یعنی برای مثال امکان انتقال تخفیف خودروی بارکش به خودرو با کاربری سواری وجود ندارد.

برای استعلام قیمت و خرید بیمه شخص ثالث به لینک زیر مراجعه فرمایید.

همیشه در کنار شما: شرکت سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶             ۳۲۸۲۷۲۶۵ – ۰۲۶            ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *