جاذبه های گردشگری استان مازندران + عباس آباد

https://sayban.searchkharid.ir

مجموعه تاریخی عباس اّباد

بزرگترین و منشهور ترین باغ تاریخی در دوره صفویان در کشور عزیزمان ایران ، مجموعه تاریخی عباس‌آباد محسوب میگرد و به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین جاذبه های دیدنی شهرستان بهشهر بوده که سالانه میزبان گردشگران بسیار زیادی می باشد. دریاچه عباس آباد با وجود انبوهی از درختان که اطراف آن  قرا حصور کرده اند با آوازهای زیبای پرندگان ، در کنار بقایای عمارت تاریخی‌ مذکور ، یکی از دل انگیزترین و بهترین مقاصد برای کسب آرامش و فرار از فضاهای ماشینی و پراز دود و دم شهری می باشد.

مسیر دسترسی به مجموعه تاریخی عباس آباد 

اگر از سمت تهران راهی از مسیر جاده هراز راهی سفر شدید، در جاده آمل قرار بگیرید. کمربندی آمل دارای خروجی در سمت راست می باشد که بسمت بابل ، قائمشهر و ساری می باشد. وارد این خروجی گشته و مسیر را ادامه دهید تا بعد از ساری، به بهشهر خود را برسانید.

بخشهای مجموعه تاریخی عباس اباد:

– دریاچه عباس آباد

– باغ عباس آباد

باغ تاریخی عباس‌آباد، بر بلندی تپه‌ای طبیعی است که معماران مهندسان دوره صفوی با بریدن نوک تپه و ایجاد پله و صفه ، باغ پلکانی را ایجاد کردند و در بالاترین بخش تپه اقدام به ساخت عمارت‌ کردن

– سد عباس اباد

گنجایش سد مخزنی دریاچه عباس آباد حدود ششصد هزار مترمکعب است.

– کاخ عباس آباد

در حدود دو کیلومتر بعد از شمال باغ ، بر بالای کوه که مشرف بر دشت بهشهر است ، خلیج میانکاله ، بقایای آثار معماری از دوره صفوی قابل تشخیص است.

– گرمخانه عباس اباد

فضای گرمخانه در اصل محل شستشو و حمام کردن ، بوده است که در ضلع جنوب شرقی این اثر تاریخی ساخته شده بود. بر اساس فضای گرمخانه بنای حمام تاریخی عباس‌آباد دارای حوضچه های متعددی بوده است که این امر بع معنی وسواس ساکنین این باع در خصوص  رعایت بهداشت فردی و عدم استفاده از خرانه به‌صورت عمومی  بوده است. است.

– گلباغ عباس اباد

محوطه گلباغ که همان ایستگاه توزیع آب است به میزان ششصد متر از باغ فاصثله دارد. این گل باغ در واقع در ادامه شیبی قرار داشته است؛ که ان شیب به‌نحوی بریده‌ شده که ادامه آن را گل باغ تشکیل میدهد که با این برش،  آنرا به شکل یک سطح صاف به نظر آورده اند.

– برج آجری عباس اباد

این مجموعه تاریخی دارای دو برج آجری به قطر هفت متر و به ارتفاع چهارده متر است. مصالح عمده این سازه برجی ، ملات ساروج و آجر است.

– آسیاب آبی عباس اباد

این آسیاب حدود پنج کیلومتری جنوب باغ، در میان دو رود پر آب ساخته شده است. 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو، اینجا را کلیک نمایید

 

آرامش و امنیت خاطر را با ما تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *