استعلام چک از طریق پیامک + استعلام وضعیت چک

نحوه دریافت استعلام  وضعیت چک از طریق پیامک 

لازم است متن ارسالی جهت اخذ استعلام بدون هیچگونه کاراکتر اضافی همچون خط فاصله و فقط به صورت عددی در قالب اعلام شده برای سامانه ارسال گردد

برای دریافت استعلام چک صیاد از طریق پیامک تلفن همراه تنها کافیست تا شماره ۱۶ رقمی موجود بر روی چک صیاد  (را به این شکل  ۸۴۵۲۹۷۶۴۱۱۳۰۱۵۲۵*۱*۱ ) به سرشماره ۷۰۱۷۰۱ ارسال و استعلام چک مورد نظر را دریافت کنید . این گزارش شامل مواردی مانند عدم مفقودی یا سرقتی بودن چک ، معتبر بودن ، عدم برگشت خوردن چک ، خوش حساب بودن دارنده چک و مواردی از این دست می باشد .

نحوه کار این سامانه پیامکی به این صورت می باشد که میزان اعتبار هر چک را به وسیله رنگ های تعریف شده در این سامانه که شامل سفید ، زرد ، نارنجی ، قهوه ای و قرمز می باشد درجه بندی کرده و به این صورت است که هرچه از رنگ سفید به سمت رنگ قرمز پیش برود از درجه اعتبار کمتری برخوردار می باشد . در ادامه به توضیح مفهوم هر یک از این رنگ ها پرداخته شده است .

  سفید : رنگ سفید به این معنا است که چک مورد نظر کاملا معتبر بوده و در حساب بانکی دارنده آن نیز به انداره کافی اعتبار برای وصول چک وجود داشته و همچنین هیچگونه مورد سوء پیشینه در رابطه با چک برگشتی برای وی وجود نداشته است .

 زرد : رنگ زرد به این معنا است که دارنده چک دارای حداقل یک چک برگشتی بوده و یا به میزان ۵۰ میلیون ریال تعهد برگشت خورده دارد .

 نارنجی : چنانچه نتیجه پیگیری چک صیاد رنگ نارنجی را نشان بدهد ، این معنا را می دهد که فرد دارنده چک صیاد بین ۲ تا ۴ عدد چک برگشتی داشته و یا به مقدار ۲۰۰ میلیون ریال تعهد برگشت خورده دارد .

 قهوه ای : رنگ قهوه ای در این سامانه نشان دهنده وجود ۵ تا ۱۰ چک برگشتی و یا مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تعهد پرداخت شده در سابقه شخص صاحب چک می باشد .

 قرمز : این رنگ به این معنا است که دارنده چک دارای تعداد چک برگشتی بیش از ۱۰ عدد و یا مبلغی بالاتر از ۵۰۰ میلیون ریال تعهد پرداخت شده است .

تمامی مشترکین با استفاده از نتیجه مورد نظر و رنگ نشان داده شده می توانند تا حدود زیادی در رابطه با میزان اعتبار و خوش حساب بودن فرد دارنده چک مطمئن گشته و با دقت بالا تری اقدام به انجام معامله مورد نظر با آن فرد کنند .

شرکت بیمه سایبان امن کوثر مشاور امین شما در امور بیمه ای است .

برای استعلام قیمت وخرید آنلاین بیمه نامه لطفا اینجا کلیک کنید.

مشاوران :

۰۲۶۳۲۸۲۷۲۶۴      ۰۲۶۳۲۸۲۷۲۶۵      ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *