استعلام چک + سامانه استعلام وضعیت چک بانک مرکزی

آشنایی با سامانه استعلام چک بانک مرکزی

برای اطلاع از اعتبار چک وارد لینک زیر شوید وشماره ۱۶ رقمی صیادی چک را وارد کنید عدد امنیتی را وارد کنید سپس استعلام چک صیادر را کلیک کنید . برای چک ۵ حالت به شرح زیر متصور است لطفا دقت کنید و هر چکی را نگیرید.

  سفید : رنگ سفید به این معنا است که چک مورد نظر کاملا معتبر بوده و در حساب بانکی دارنده آن نیز به انداره کافی اعتبار برای وصول چک وجود داشته و همچنین هیچگونه مورد سوء پیشینه در رابطه با چک برگشتی برای وی وجود نداشته است .

 زرد : رنگ زرد به این معنا است که دارنده چک دارای حداقل یک چک برگشتی بوده و یا به میزان ۵۰ میلیون ریال تعهد برگشت خورده دارد .

 نارنجی : چنانچه نتیجه پیگیری چک صیاد رنگ نارنجی را نشان بدهد ، این معنا را می دهد که فرد دارنده چک صیاد بین ۲ تا ۴ عدد چک برگشتی داشته و یا به مقدار ۲۰۰ میلیون ریال تعهد برگشت خورده دارد .

 قهوه ای : رنگ قهوه ای در این سامانه نشان دهنده وجود ۵ تا ۱۰  چک برگشتی  و یا مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تعهد پرداخت شده در سابقه شخص صاحب چک می باشد .

 قرمز : این رنگ به این معنا است که دارنده چک دارای تعداد چک برگشتی بیش از ۱۰ عدد و یا مبلغی بالاتر از ۵۰۰ میلیون ریال تعهد پرداخت شده است .

تمامی مشترکین با استفاده از نتیجه مورد نظر و رنگ نشان داده شده می توانند تا حدود زیادی در رابطه با میزان اعتبار و خوش حساب بودن فرد دارنده چک مطمئن گشته و با دقت بالا تری اقدام به انجام معامله مورد نظر با آن فرد کنند .

برای مشاهده وضعیت چک لطفا اینجا کلیک کنید.

 

شرکت بیمه سایبان امن کوثر مشاور بیمه ای امین شماست.

برای استعلام و خرید آنلاین بیمه نامه اینجا کلیک کنید.   

تلفن های مشاوره

۰۲۶۳۲۸۲۷۲۶۴         ۰۲۶۳۲۸۲۷۲۶۵        ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *