بیمه بدنه خودرو + بیمه با اقساط ۱۲ ماهه بدون سود

برای استعلام و خرید بیمه اینجا را کلیک نمایید.

برای خرید بیمه قسطی بدون پیش پرداخت وسود با ما تماس بگیرید.

قانون بیمه شخص ثالث

موارد قابل بازیافت برای صندوق تامین خسارتهای بدنی

درشرایطی که صندوق تامین خسارتهای بدنی مکلف به پرداخت خسارتهای زیان دیده باشد ، صندوق بدون هیچ شرط و اخذ تضمینی اقدام به پرداخت خسارت مینماید ولی بعد از آن به نیابت از اشخاص ثالث زیان دیده از طریق مراجع قضایی و قانونی میتواند مبالغ پرداخت شده را بازپس گیری نماید، که آن موارد بشرح زیر میباشد:

۱- اگر پرداخت خسارت به یکی از دلایل نداشتن بیمه نامه ، انقضای بیمه نامه ، ابطال بیمه نامه باشد، به راننده مقصر حادثه رجوع مینماید.

۲ ـ اگر پرداخت خسارت به دلیل لغو یا تعلیق پروانه فعالیت شرکت بیمه گر ، یا نیز توقف و ورزشکستگی شرکت بیمه گر باشد، به شرکت بیمه گر و مدیران آن  مراجعه می نماید.
۳- اگر پرداخت خسارت بدلیل این بود که راننده و وسیله مقصر حادثه شناسایی نشد، بعد از شناسایی مقصر حادثه، برحسب مورد به شرکت بیمه گر یا مقصر حادثه مراجعه می نماید.

۴- اگر راننده مقصر حادثه ظرفیت مجاز خودرو  خود را رعایت نکرده باشد و بعلت خارج از ظرفیت بودن سرنشینان خودرو، حادثه ای ایجاد کرده باشد، در این موارد هم صندوق به راننده مقصر حادثه مراجعه میکند.

موارد غیرقابل بازیافت برای صندوق
۱ ـ اگر بیمه نامه شخص ثالث خودروی مقصر حادثه بعلت افزایش نرخ دیه ، با کسری پوشش بیمه نامه مواجه شود.

۲ ـ در موارد ی که خسارت دیدیدگان خارج از خودرو ، بیش از سقف تعهد جانی شرکت بیمه گر باشد.
صندوق تامین مجاز می باشد با توجه به شرایط و نیز نوع حادثه و سوابق بیمه ای مقصر حادثه  و شرایط مالی و اقتصادی راننده مقصرحادثه ، درخصوص بازیافت مبلغ خسارت پرداخت شده ، تخفیفاتی را قائل شود یا اینکه نوع دریافت را بصورت اقساطی ، برای راننده مسبب حادثه در نظر بگیرد.

 

جهت خرید قسطی بیمه با ما تماس بگیرید.

امنیت خاطر را با ماتجربه کنید:   شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶    ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶    ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

ساعات پاسخگویی : ۸ صبح تا ۸ شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *