بیمه مسئولیت پزشکان + پیراپزشکان + مشاوره رایگان

بیمه مسئولیت پزشکان  وپیرا پزشکان چیست؟

این بیمه نامه یکی از انواع بیمه مسئولیت حرفه‌ای است. در این بیمه هر گونه مسئولیتی که به موجب قانون ، پزشک  یا پیرا پزشک در برابر بیماران خود دارد مطابق بیمه‌نامه به شرکت بیمه منتقل می‌شود و بیمه‌گر در مواقع نیاز پاسخگو خواهد بود.

مواردی ازجمله اشتباهات و خطاهای پزشکی جزو پوشش‌های این بیمه نامه می باشد.

درصورتی‌که پزشکی اقدام به مداوای بیماری کند یا دستور مداوای وی را بدهد، حتی اگر این کار با رضایت بیمار یا ولی قانونی او باشد،واین اقدام پزشک منجر به صدمه وآسیب بیه بیمار شود ، بیمه مسئولیت پزشکان مطابق بیمه‌نامه مسئولیت پزشک را در قبال بیمار به عهده خواهد گرفت.

خسارات تحت پوشش بیمه مسئولیت پزشکان

غرامت فوت

در صورت فوت بیمار به علت خطا و اشتباه پزشک یا پیراپزشک، وارث وی مستحق دریافت غرامت هستند. مبلغ این غرامت معادل مبلغ دیه در ماه‌های عادی و ماه‌های حرام است.این مبلغ توسط بیمه گر پرداخت می شود.

غرامت نقص عضو

درصورتی‌که خطا و قصور پزشک یا پیراپزشک منجر به نقص عضو بیمار شود،  شرکت بیمه موظف به پرداخت خسارت به بیمار است. سقف تعهد این خسارت توسط پزشک بیمه‌گزار تعیین می‌شود و بیمه مسئولیت پزشکان تا سقف مقرر هزینه خسارات را پرداخت می‌کند.

استثناهای خارج از تعهدات بیمه مسئولیت پزشکان:

اگر تحت شرایط خاصی مشکلی از طرف پزشک یا پیراپزشک برای بیمار به وجود آید،  شرکت بیمه مسئولیت آن را نمی پذیرد و مسئولیت آن به عهده پزشک است. این شرایط و موارد عبارتند از:

  • درصورتی‌که پزشک یا پیراپزشک کاری خارج از وظایف شغلی یا صنفی خود انجام دهد.

  • اگر پزشک یا پیراپزشک به دلیل مصرف مواد مخدر، الکل یا داروی خواب‌آور هوشیاری کافی برای مداوای بیمار نداشته باشد و  اقدام او منجر به بروز صدماتی شود. 

  • درصورتی‌که پزشک یا پیراپزشک اقداماتی خارج از ضوابط یا قوانین جاری پزشکی انجام دهد. 

  • درصورتی‌که صدماتی ناشی از تشعشعات یونیزه، هسته‌ای یا پرتوهای انرژی به بیمار وارد شود، شرکت بیمه  خسارتی پرداخت نمی‌کند؛ مگر اینکه این موارد جزئی از روند درمان بیمار باشد.

  • درصورتی‌که هرگونه بیهوشی  بیمار خارج از محیط بیمارستان اتفاق بیفتد.

  •  بیمه مسئولیت  خسارت عدم النفع بیمار نیز شامل می‌شود. برای مثال اگر بیمار به واسطه معالجه پزشک، موقعیت شغلی خود را از دست داده باشد.

  • شرکت بیمه سایبان امن کوثر ۵۰ در صد تخفیف برای پزشکان و ۲۵ درصد تخفیف برای بیمه مسئولیت پیراپشکان اعطاء می نماید.

  • شما می توانید بیمه اتومبیل خودتان را صادر نمایید

  • لطفا برای صدور بیمه نامه پزشکان وپیراپزشکان و خودرو به صورت آنلاین اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *