جاذبه های گردشگری استان مازندران + فیلبند

 

روستای فیلبند

یکی از زیباترین روستاهای مرتفع ییلاقی استان مازندران ، روستای فیلبند. این روستا بخاطر موقعیت جغرافیایی ویژه‌ ای که دارد از جمله قرار گرفتن در ارتفاع کوهپایه‌ای ، چشم‌اندازی بسیار زیبا به مراتع و روستاهای اطراف خود دارد. روستای فیلبند با طبیعت بکر و زیبای خود ، در نیمی از سال با مه (ابرهای مرطوب) احاطه شده است و به همین علت، دوستداران طبیعت زیادی در فصول گرم سال به این منطقه خوش آب و هوا سفر می‌نمایند. دریای ابری که فیلبند را احاطه میکند در بیشتر روزهای سال تشکیل میگردد. تجسم منظره حرکت ابرها از میان پاها و نیز احاطه شدن در توده‌ های ابر، منظره ای بس خیال انگیز و لحظات بهیادماندنی را برای شما خلق خواهد کرد.

میزان محبوبیت منطقه ییلاقی این روستا در میان اهالی روستاهای اطراف بسیار چشمگیر است. در فصل های گرم سال ، حتی از روستاهای اطراف آن نیز به روستای فیلبند کوچ تابستانه میکنند تا از آب و هوای عالی و طبیعت کم نظیر آن  بهره‌ مند شوند؛ اما در فصول سرد، ساکنان روستا هم به مناطق دیگری کوچ میکنند و ان روستا خالی از سکنه میگردد.

برای ساکنان تهران ، روستای فیلبند بدلیل فاصله نزدیکی که با پایتخت دارد از محبوبیت بالایی برخوردار است. منظره طلوع و غروب خورشید از زیباترین مناظر بیاد ماندنی در ییلاق فیلبند است.

روستای فیلبند کجاست؟

روستای فیلبند از جاهای دیدنی شهر بابل  بوده که روستای فیلبند از توابع این شهرستان در مازندران محسوب میگردد. روستای فیلبند در پنجاه و هفت کیلومتری جنوب شهر آمل در شرق رودخانه هراز ، واقع است. مسیر دسترسی به این روستا از جاده هراز و در مسیر فرعی بسمت  فیلبند در بین جنگل الیمستان و روستای «رزکه» می باشد. چشم‌اندازهای این جاده فرعی کوهستانی، واقعاً بیاد ماندنی هستند.

مسیر دسترسی به روستای فیلبند

برای رسیدن به روستای فیلبند باید از جاده هراز سفر کنید.  فاصله تهران تا فیلبند در حدود صدوهفتاد کیلومتر میباشد؛ اما بدلیل جاده فرعی کوهستانی دسترسی به روستای فیلبند و نیز وجود پیچ‌ و خم‌های این مسیر، فاصله زمانی این مسیر حدود چهار ساعت می باشد. برای رفتن به فیلبند از تهران باید از خروجی‌های شمال شرق تهران به سمت بزرگراه تهران پردیس برودی و با گذشتن از رودهن به خروجی جاده هراز بروید. جاده هراز را تا جنگل الیمستان ادامه مسیر دهید و روبروی روستای «پرن» به مسیر فرعی جاده فیلبند باید وارد گردید .  در شرق جاده هراز این مسیر فرعی کوهستانی ، وجود دارد.

بهترین زمان سفر به روستای فیلبند

فصول بهار و تابستان ، بهترین زمان سفر به روستای فیلبند می باشند. شرایط آب و هوایی این روستا از آغاز بهار شروع به گرم شدن می کند که تا اوایل مهرماه برودت هوایی شروع میگردد. شلوغ‌ ترین زمان حضور گردشگران فیلبند در همین زمانها است.

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو، اینجا را کلیک نمایید

آرامش و امنیت خاطر را با ما در کنار خود تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *