جاذبه های گردشگری مازندران + دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات

اگر به هر یک از دریاچه‌ های کشور ایران سر می‌زنید، طبیعت بی همتایی را در مقابلتان به نمایش میگذارد که لنگه ان را در جایی دیگر نمی توانید پیدا کنید. ؛ سفره آبی که بر فرش زمین گسترده ، باشکوه و آرامشی خاص خود را به رخ می کشند. دریاچه الیمالات دریاچه‌ ای است که دارای خنکی آب، سرسبزی جنگل ، شکوه و جلوه آسمان ، نور ملایم خورشید و سکوتی وصف‌ ناپذیر می باشد. 

دریاچه الیمالات از مناطق زیای شهر نور محسوب میگردد و در مسیر جاده چمستان واقع است. شهر نور در قسمت شمال با دریای خزر هم‌مرز بوده و دریاچه‌ ها و رودخانه‌ های زیادی می توان در آن دید. شهر چمستان نیز مرکز بخش چمستان است که یکی از بهترین نقاطی گردشگری است. 

دریاچه الیمالات به‌ دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فردش که قرارگیری در میان جنگل است میتواند مناطق استوایی را برایتان شبیه سازی کند. در مسیر دسترسی به دریاچه‌ لیمالات از میان درختان سر به فلک کشیده رد رمیشوید و چشم‌اندازهای زیبایی را برای شما پیشکش میکند.

تنها مرکز دیدنی چمستان ، دریاچه الیمالات نیست بلکه روستای لاویج یکی دیگر از نقاط جذب کننده گردشگران در این منطقه محسوب میگردد روستای لاویج در میان کوه‌ ها است و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران زیادی را به‌سمت خود می کشد.

دریاچه‌ الیمالات در هشت کیلومتری مسیر نور به چمستان ، استان مازندران است که در قسمت جنوب دوراهی منتهی به روستای کارگرکلا واقع شده است. فاصله‌ دریاچه تا جاده تقریباً سه کیلومتر است

دسترسی به دریاچه الیمالات

برای دسترسی به دریاچه ، در مسیر نور به چمستان حرکت کنید. پس از طی هشت کیلومتر، به سمت فرعی دریاچه بروید. اگر از مسیر نور راهی این دریاچه نباشید و قصد بازدید دریای الیمالات را از مبدا تهران در سر میپرورانید،  از جاده هراز ، از کمربندی آمل، وارد چمستان بروید وبعد آن  از چمستان به‌سمت نور ادامه مسیر دهید. بعد از حدود ۴۰ دقیقه رانندگی قبل از شهر نور می توانید وارد فرعی دریاچه الیمالات در سمت چپ جاده گردید.

تفریحات جانبی که در کنار دریاچه الیمالات وجود دارند عبارتند از: طبیعت‌ گردی ، راه‌ پیمایی ، پیک‌نیک ، قایق سواری ، دوچرخه‌ سواری و  عکاسی هستند که فرصت تجربه آنها برای شما در سفر به دریاچه الیمالات مهیا می باشد.

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو لینک زیر را کلیک کنید

 امنیت و آرامش خاطر را بابودن ما در کنار خود تجربه کنید: شرکت سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۳۶۴ – ۰۲۶      ۳۲۸۲۷۲۶۵ – ۰۲۶      ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *