گیاهان دارویی + همیشه بهارکوهی + آرنیکا

گیاه همیشه بهارکوهی- آرنیکا

گیاه آرنیکا (گل همیشه بهار کوهی) 

این گیاه را با نام مستعار “معجزه ای با ۱۴ ویژگی عالی”می شناسند

اگر تفکر شما این است که گیاهی سمی نمی‌تواند به سلامتی شما را بهبود بخشد، سخت در اشتباه ستید و قطعا گیاه  «آرنیکا» را نمی‌شناسید. گیاه آرنیکا که با نام‌ های تجاری گل همیشه بهار کوهی ، تنباکوی کوهی و سوسن کوهی نیز عرضه میشود، از تیره کاسنیان می باشد. مینای چمنی و گل آفتاب‌گردان نیز از دسته همین خانواده می باشند. این گیاه ، بومی مناطق کوهستانی اروپا و جنوب روسیه میباشد.

نام آرنیکا از ریشه یونانی واژه آرنی به معنای «بره» استخراج گشته است که اشاره به برگ‌ های کرک دار و نرم این گیاه دارد. این گیاه از خانواده گلهای آفتاب‌گردان است و همچنین شکل و رنگ آن تشابه زیادی به همین گل دارد. این گیاه در اواسط تابستان تا پاییز شکوفه دهی میرسد. چون برگ‌های آرنیکا شبیه به گیاه تنباکو است، گاها  آنرا تنباکوی کوهی هم می‌ نامند.

کاربرد گیاه آرنیکا

برای تهیه سیگار در مناطق کوهستانی اروپا و جنوب روسیه، به جای تنباکو از برگ‌های این گیاه استفاده می‌ گردد. امروزه در تهیه بسیاری از محصولات دارویی از قبیل داروهای موضعی از خواص گیاه آرنیکا بکارگیری می‌ کنند و همین امر باعث شده تا آرنیکا بیشتر موردشناخته و معرفی قرار گیرد.

 

این گیاه سمی بوده ولی می‌توان از عصاره آن که به شکل پماد یا ژل یا کرم ، روی پوستی که بریدگی ندارد قرار دهید. برای مصارف داخلی هم می‌توانید از عصاره خیلی رقیق شده آن بعنوان داروهای هومیوپاتی استفاده کنید. (هومیوپاتی نوعی طب تکنیلی یا جایگزین بوده که در آن از نوع بسیار رقیق‌شده مواد طبیعی بسیار سمی است، جهت درمان بیماری‌ها استفاده  کرد)

این گیاه را می‌توانید روی قسمت هایی از پوست که درد و تورم ناشی از پیچ خوردگی و کبودی دارند ، قرار دهید یا روی محل گزیدگی حشرات هم می توانید بگذارید. بجز تمام موارد ذکر شده ، می‌توانید از این آرنیکا برای کاهش درد ناشی ازالتهابات مفاصل (آرتریت) ، دردهای عضلانی مفصلی، بهبود شکاف روی لب‌ ها ورفع جوشها استفاده نمایید.

آرنیکا، به عنوان یکی از طعم‌ دهنده های مناسب در نوشیدنی‌ ها، دسر های لبنی یخی ، شکلات ها، انواع مختلف نان ها و شیرینی ها ، ژلاتین‌ ها و پودینگ‌ ها نیز کاربردهای فراوانی دارد.

 

ارتباط بین گیاه آرنیکا و سلامت انسان

آرنیکا از مفیدترین گیاهان طبیعی است که قدرت تسکین دهندگی خیلی از دردها  و جراحتها را دارد، که ذیلا برخی از اصلی ترین خواص ان را بعرض میرسانیم:

۱- درمان خونریزی داخلی

۲- کاهش التهابات

۳- مرطوب‌ ساختن پوست

۴- کاهش خون‌ ریزی های بعد از زایمان

۵- کاهش دردها

۶- درمان آکنه و اختلالات پوستی

۷- تسکین التهاب مفاصل (آرتریت)

۸- بهبود سلامت مو

۹- تسکین زخم‌ها و جراحت‌ها

۱۰- برطرف کردن تب

۱۱- تسکین درد دندان و لثه

۱۲- درمان ترک پوستی

۱۳- درمان کبودی و سیاهی دور چشم

۱۴- درمان استرس و افسردگی

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک کنید

 

 

امنیت و آرامش را با ما تجربه کنید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶     ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶     ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *