گیاهان دارویی + نخل آسای

گیاه نخل آسای

گیاه نخل آسای، از زمره درختان نخلی محسوب میشود که در سراسر آمریکای مرکزی و شمال آمریکای جنوبی خیلی یافت می گردد. این نخل از درختان بسیار باریک و بلند و کشیده بوده که در جنگلهای بارانی و در نواحی سایه ای است که ارتفاع رشد این گیاه بین پانزده تا سی متر میباشد. 
رشد و نمود این درخت بصورت چند شاخه ای بوده که درختان بالغ آن بین چهار تا هشت ساقه از یک سیستم ریشه ای رشد می نمایند.
تاح های این درختان نخلی بسیار زیبا بوده و برگ هایی مانند چر داشته  و نیز میوه های آن از نوع سته و خوراکی می باشند که بیشتر شهرت و معروفیت درخت به دلیل تولید وجود همین میوه های خوراکی آن می باشد.  قطر میوه های این درختان حدود یک ونیم سانتیمتر بوده و حاوی یک بذر در مرکز خود هستند. این بذرها حدود هشتاد درصد میوه را به خود اختصاص میدهند. رنگ ابتدایی سته ها سبز بوده و بعد از رسیدن و و رشد تا بلوغ گیاهی خود ، به رنگ ارغوانی تیره تغییر رنگ میدهند.
میوه این درختان در طول فصلهای خشک و طی ماه های جولای و دسامبر قابل برداشت می گردند. هر درخت حدود چهار تا هشت خوشه ی میوه دهنده در سال به وجود میاورد.  وزن هر خوشه آن به حدود شش کیلوگرم میرسد.
محیط رشد 
گیاه نخل آسای از گیاهان نخلی بومی آمریکای جنوبی و مرکزی می باشد و عموما در جنگل های بارانی و درخت زارهای حاشیه  رودخانه ها و زمین های پست دارای شرایط رشد محیطی مناسبی هستند.
میزان رشد این گیاه کند بوده و بخشهایی که سایه تشکیل شده ، شرایط رشد را به خود میگیرند که در این مناطق بین چهار تا پنج سال قبل ثمر دهی میتواند از رشد و نمود خوبی برخوردار شود.
میوه های این گیاه شرایط تغذیه ای بسیار خوبی برای تغذیه برخی از پرندگان و حیوانات فراهم می نماید که در نتیجه بذر آن را از طریق دفع فضولات خود ، در نقاط مختلف جنگل پراکنده میکنند. 
کاربردهای گیاه نخل آسای
میوه درخت نخل آسای ، در سال های اخیر یکی از میوه های محبوب فروشگاه های آمریکا و همچنی اروپا بوده ، که از این میوه ها برای تولید آب میوه و حتی تولید رنگ دانه های طبیعی استفاده های مطلوبی بعمل آورده اند.
برای تولید آب میوه ، اول باید هسته ها را در آب خیس داده و  تا پوسته ی خارجی آن نرم گردند، بعد از ان باید انها را فشرده نموده و آبگیری کنند. آب میوه این گیاه به رنگ ارغوانی تیره می باشد که برای مصرف آن را شکر و نشاسته کاساو را باید به ان افزود.

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا  را کلیک کنید

 

  امنیت خاطر را با بودن ما تجربه نمایید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *