گیاهان دارویی + یربا سانتا + استروبین

 

گیاه دارویی یربا سانتا

گیاه یربا سانتا گیاهی است که مصارف دارویی آن در حال حاضر فقط از برگهای آن ، میباشد.

یربا سانتا برای شرایط حاد تنفسی از جمله سرفه، سرماخوردگی  انفولانزاها، سل، آسم و تـورمهای طولانی مدت و التهاب مجاری تنفسی در ریه که به شکل برونشیت مزمن خود را نشان میدهد، بکارگیری می شود.از دیگر کاربردهای درمانی این گیاه برای تب و خشکی دهان می باشد. برخی اوقات ، متخصصین طب سنتی از آن برای رفع اسپاسم عضلات و شل شدن بلغم بکار گیری میکنند.

گیاه یربا سانتا برخی اوقات برای درمان کبودی، رگ به رگ شدن، زخم ها، گزش حشرات و تسکین دردهای مفصلی روماتیسم بهب صورت قرار دادن آن مستقیماً روی پوست به شکل مرهم گرم (ضماد) هم مورد استفاده  قرار می دهند.

نقش طعم دهندگی عتصاره این گیاه در غذاها و نوشیدنیها از دیگر موارد کاربرد این گیاه است. البته باید ذکر کرد که در ساخت داروها، از یربا سانتا برای از بین بردن یا کاهش طعم تلخ برخی داروها کاربردهای زیادی دارد.

نحوه عملکرد

از آنجا که گیاه یربا سانتا دارای مواد شیمیایی است که این مواد دارای خاصیت افزایش ترشح و خلط قفسه سینه را دارد ، میتوان برای آن تصور کرد که میتواند موجب افزایش ادرار گردد.

کاربردها و موارد اثربخشی گیاه یربا سانتا

– آسم

– انفولانزا و سرما خوردگی

– سرفه

– تب

– التهابات طولانی مدت مجاری تنفسی 

– شل شدن مخاط

– اسپاسم

– بیماری سل

عوارض جانبی و ایمنی

 مصارف خوراکی گیاه یربا سانتا به شکل خوراکی به مقدار معمول در غذاها ، میتواند بی خطر باشد، ولی اطلاعات کافی و قابل اعتماد برای مصرف یربا سانتا در مقادیر داروها در در حال حاضر وجود ندارد .

در شرایط بکارگیری از این گیاه بر روی پوست  اطلاعات قابل کافی و اعتمادی برای دانستن اینکه آیا گیاه یربا سانتا هنگام استفاده بر روی پوست بی خطر است یا  دارای عوارض جانبی است و اینکه اصلا عوارض جانبی آن چیست ، وجود ندارد.

موارد احتیاط و هشدارهای ویژه

زنان در حالت بارداری و درایام شیردهی: با توجه به ابهامات اساسی که در خصوص عوارض و هشدارهای احتیاطی این گیاه وجود ندارد ، مصرف این گیاه برای زنان باردز و نیز در ایام شیردهی به کودکان ، به هیچ عنوان توصیه نمی گردد.

تداخل دارویی

موضوع تداخل دارویی این گیاه در حد متوسط مطرح شده است و از نوع تداخلهای دارویی خیلی قوی به ثبت نرسیده است، ولی با ترکیبات زیر بصورت محتاطانه تری برخورد نمایید: 

لیتیوم: گیاه یربا سانتا میتواند اثراتی مثل  قرص آب یا “ادرار آور” را داشته باشد. مصرف یربا سانتا شاید  باعث شود سطح لیتیوم بدن را کاهش یابد و بدن خالی گردد. این موضوع مطرح می گردد که میزان لیتیوم در بدن باید افزایش یابد که در این حالت عوارض جانبی جدی می تواند در بر داشته باشد. برای افرادی که از لیتیوم مصرف می نمایند توصیه میگردد قبل از استفاده از این گیاه با پزشک معتمد خود مشورت نمایند.

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک کنید

 

 آرامش و امنیت خاطر را با مااحساس کنید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *