گیاهان دارویی + شمشاد سرخ + شمشاد جنگلی

 

گیاه دارویی شمشاد سرخ -شمشاد جنگلی

 

نام علمی در کتب و منابع خارجی: Buxus sempeverens
نام معمول و رایج : شمشاد جنگلی، جعبه اروپایی
نوع گیاه : از گونه درختجه های همیشه سبز/مناسب فضای بیرونی
سمی بودن : برای انسانها و حیوانات سمی و خطرناک میباشد
دشواری نگهداری : متوسط

گیاه شمشاد سرخ که همان شمشاد جنگلی است از زمره گیاهان بسیار ارزشمند در گیاهان زینتی و طبی می باشد. این گیاه با نام لاتین  Buxus Sempervirens  معروف ست در جاهای مختلف کشورها اعم از پارک‌ ها، باغ‌ ها و فضاهای سبز از این مدل شمشاد به وفور دیده می شود.

شمشاد جنگلی نه تنها در کشور عزیز ایران ما دارای محبوبیت عامه بوده ، بلکه شمشاد جنگلی در بخشی کشورهای جهان هم به همین اندازه از مقبولیت و محبوبیت عامه مردمی برخوردار است. 
شمشاد جنگلی از خانواده گیان زینتی و تزئینی به شمار می رود. که در زمینه های کاربردی زیبایی و تزئینی دارای مصارف فراوانی است. بدلیل ظاهری زیبا و جذاب و برگ های مستحکم این گیاه ، یکی از بهترین انتخابها برای  فضای باز می باشند.
گیاه شمشک جنگلی داری بوی خاصی می باشد که میتواند برای همه ذلپذیر و لذتبخش نباشد. اما در مجموع میتوان گفت که شاید دارای بوی مطبوع و دلنیشنی نباشد ولی درای بوی آزار دهنده  ای نمی باشد.
فصل تابستان وقتی است که میتوانید شکوفه های زرد این گیاه مشاهده کنید ولی همان شکوفه ها در پاییز به میوه های کوچک تبدیل می‌گردند.  لازم به ذکر است که هرگز از میوه این گیاه نخورید زیرا علاوه بر اینکه میوه گیاه مذکور قابلیت هضم در معده را ندارد بلکه از زمره میوه های سمی و خطرناک محسوب میشود.

روش نگهداری شمشاد جنگلی:

خاک

خاک مناسب برای رشد این گیاه حتما باید زهکشی شده باشد.

– آبیاری

در زمینه آبیاری باید دقت شود زیرا آبیاری بیش از حدمجاز این گیاه ، باعث ایجاد قارچ در گیاه مذکور خواهد شد که اصلا برای رشد و نمود شمشاد طلایی اتفاق مناسبی نیست.

موسم رشد این گیاه فصلهای بهار و تابستان است که بصورت مرتب باید گیاه را آبیاری نمود. بیاد داشته باشید نباید خاک گیاه شمشاد جنگلی بیش از حد خیس شود و حالت غرق شدگی آبی در آب را حس کنید. حتما باید در فصل زمستان از حجم آب آن بکاهید و گیاه را کمتر در معرض آب قرار دهید، بلکه فقط در همین حد که سطح خاک را مرطوب ببینید، کافی است. اگر برگ ها طراوت کافی را نداشته باشند، به این معنی است که  برنامه آبیاری شما دارای اشکال است و بایستی برنامه ای اصلاحی در برنامه آبیاری این گیاه ایجاد نمایید.

هرس کردن

هرس کردن این گیاه بصورت سالانه بوده و عمدتا در فصل بهار یا تابستان صورت میگیرد.

کوددهی

اول باید بدانید که کود مصرفی برای گیاه شمشک جنگلی از انوع کود طبیعی چند منظوره باید باشد و همچنین باید در اوایل شروع فصل تابستان به آن کود بدهید تا کیفیت رشد آن تحت تاثیر عوامل نامطلوب قرار نگیرد. 

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو  “اینجا ” را کلیک کنید

 امنیت خاطر را با ما تجربه کنید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *