گیاهان دارویی + آلوئه ورا

گیاه دارویی آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی پر از خواص درمانی می باشد که از شناخته شده ترین خواص آلوئه ورا فواید این گیاه برای پوست و مو می باشد. آلوئه ورا را با نامهای دیگری صبر زرد می شناسند. آلوئه ورا در محیط های گرم و خشک می‌روید و در کشورهای هند، آفریقا و برخی دیگر مناطق،  کشت آن به شدت در حال گسترش می باشد. آلوئه ورا ریشه ندارد در برخی موارد دیده شده کهم ریشه آن بسیار کوتاه می باشد. برگ‌های این گیاه بلند و ضخیم بوده و حالت گوشتی دارد  و رنگ آن بطور عموم سبز میباشد. ژل موجود در وسط برگ‌های آلوئه ورا  در دارو‌ها استفاده میکنند . ولی یکی از مشهورترین کاربرد درمانی این گیاه ، امروزه برای درمان موارد و مشکلات مربوط به پوست است.

خواص درمانی آلوئه ورا

خواص آلوئه ورا برای پوست

ژل موجود در گیاه آلوئه ورا یک نمیز کننده و  لایه بردار طبیعی و بسیارعالی برای پوست میباشد و کاهش نشانه‌های بیماری‌های پوستی را نیز در بر خواهد داشت. نوشیدن آب آلوئه ورا باعث افزایش سلامت پوست و نیز درمان زخم‌ها ، بثورات ، آکنه های پوستی و پسوریازیس نیز می‌گردد.

  • طریقه مصرف آلوئه ورا برای پوست

برای درمان پوست ، ترکیب زیر را تهیه نمایید و با استفاده از آن پوستی نرم و صاف را در تمام بدن خود مشاهده نمایید. یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا  را با یک قاشق غذاخوری آرد نخود  و یک قاشق مرباخوری پودر پوست پرتقال و مقدارکافی ماست مخلوط کنید  و ترکیب بدست آمده را به پوست صورت و گردن خود بمالید و  برای مدت زمان سی دقیقه صبرکنید ، سپس محلهای آغشته شده به ترکیب فوق را با آب بشویی و با حوله‌ای تمیز به آرامی پوست خود را خشک نمایید.

  • توجه داشته باشید تحت هیچ شرایطی از این ترکیب برای دور چشم‌،  خود استفاده ننمایید.

برای کلیه پوست‌ های چرب که دارای استعداد جوش زدن میباشند  باید برگ گیاه آلوئه ورا را برای نرم شدن در آب بجوشانید و پس از نرم شدن برگ‌ های گیاه مذکور ،  آن‌ ها را کوبیده و خمیری از آن تهیه شود. به این خمیر بدست آمده چند قطره عسل اضافه کنید و آن را روی پوست صورت بمالید و به مدت پانزده دقیقه  صبر کنید و بعد از آن صورت خود را با آب سرد بشویید. پوست‌های خشک و رفع  خشکی پوست ، ترکیبی از ژل آلوئه ورا با روغن زیتون تهیه کنید و به آن مقدار کمی کره shea نیز اضافه کرده و حالا ترکیب بدست آمده را انقدر مخلوط نمایید تا خمیر سفتی بدست آید و آن را بر روی پوست صورت و گردن خود بمالید و برای مدت زمان بیست دقیقه صبر کنید و سپس اقدام به شستشوی صورت و گردن خود کنید.

لینک دریافت استعلام و صدور بیمه شخص ثالث خودروی شما، لطفا کلیک نمایید:
تجربه زندگی با امنیت را با بودن درکنار ما بدست آورید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر
تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶       ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶     ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *