گیاهان دارویی + کنجک

گیاه کنجک

گیاه کنجک دارای یک ریشه نشاسته‌ای مثل ریشه پیاز است و میزان فیبر رژیمی گلوکومنان خیلی زیادی دارد. در اصل این قسمت از گیاه به عنوان مکمل‌های غذایی با فیبر بالا و در انواع پودر‌ها کاربرد دارند. در زیر به طیف وسیعی از محصولات مختلفی که توسط ریشه این گیاه بدست آمده و ساخته میشوند، اشاره خواهیم نمود:

آرد (پودر) کنجک:

این محصول از طریق آسیاب کردن دانه‌های خشک شده کنجک جهت تولید آرد برای ساخت رشته های فرنگی کاربرد فراوانی دارد.

ژله کنجک: 

آرد کنجک در ساخت ژله یا آدامس نیز کاربردهای وسیعی دارد و این ماده نیز جایگزین مناسبی برای ژلاتین های مصرفی در غذا ها محسوب گردد.

فیبر محلول گیاه کنجک:

 زمانی که ژله کنجک بیشتر تصفیه و خالص می گردد ، می‌توان از آن بعنوان یک فیبر محلول خوب استفاده کرد و آن را بعنوان یک مکمل غذایی مورد مصرف قرار دهید.

شش مورد از مزایای شگفت‌انگیز گیاه کنجک

گیاه کنجک دارای مزایای زیاددی است ولی امروزه شش کاربرد مشهور و شناخته شده دارد. لازم به توضیح است که علت اصلی این کاربردها ، ناشی از مقدار زیاد گلوکومنان و فیبر غذایی محلول در این گیاه کنجک است.

۱- دیابت:

در تحقیقاتی که در امریکا انجام شده ، ثابت شده که مصرف ترکیبی از گلوکومنان و درخت جنسان ،  نشان داد که علائم بهبود دیابت نوع دو بطور کامل ظاهر شد. همچنین در بررسی‌ های بیشتر انجام شده سال ۲۰۱۵ مشخص گردید که افراد مبتلا به دیابت با مصرف کمتر غذا قادر خواهند بودکمه سطح قند خون خود را بالا ببرند.

۲- کاهش وزن

۳- کلسترول

۴- مشکل یبوست

۵- ایجاد پوستی سالم

۶- بهبود و الیتام زخم ها

 

مضرات و خطرات  احتمالی گیاه

کنجک وقتی که به عنوان ژله میوه مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند خطر ابتلا به کم خونی را مخصوصا در کودکان بالا ببرد، زیرا آب اضافی را جذب می کند و به راحتی حل نمی‌ گردد. بنابراین نکته قابل تاملی که در اینجا حائز اهمیت است این میباشد که ژله کنجک را کامل جوشانده تا اطمینان کنید که می‌توانید آن را به راحتی استفاده کنید. مکمل‌های کنجک بر میزان قند خون تاثیر زیادی خواهند داشت، بنابراین افراد مبتلا به دیابت حتمام بایستی قبل از استفاده آن‌ها با پزشک معتمد خود مشورت کننند. لازم به ذکر است که با توجه به اینکه مصرف کنجک یبوست را در پی خواهد داشت ، اما بعضی از افراد ممکن است پس از مصرف مکمل‌های آن مبتلا به اسهال گردند.

 

 

 

لینک دریافت استعلام و صدور بیمه شخص ثالث خودروی شما، لطفا کلیک نمایید:

تجربه زندگی با امنیت را با بودن درکنار ما بدست آورید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر
تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶       ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶     ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *