گیاهان دارویی + فرفیون

گیاه دارویی

ارتفاع گیاه

گیاه فرفیون قابلیت کشت ندارد و  گیاه تثبیت نیتروژن انجام نمی دهد. خاک مطلوب برای رشد و نمود این گیاه سبک (شنی)، متوسط (لوم) می باشد. به یاد داشته باشید که گیاه در خاک ضعیف قادر به رشد نمی باشد، حتی گیاه در خاک رسی سنگین قادر به رشد نیست. مقدار اسیدیته خاک باید از نوعن اسیدها خنثی، قلیایی باشد، ولی باید در نظر داشت که این گیاه در خاک اسیدی قوی رشد و نمو نمی نماید و از طرف دیگر باید بدانید که این گیاه در خاک قلیایی قوی نیز رشد و نمو نخواهد کرد.

خاک گیاه باید دارای شرایط زهکشی خوبی باشد.

روش تکثیر

نوع تکثیر این گیاه به روش نحوه گرده افشانی توسط حشرات می باشد. این گیاه به خشکی مقاوم نبوده و حتی در حاکهای شور نیز قابلیت رشد و نمو را ندارد ولی از مزایای بسیار عالی این گیاه این است که مقاومت بسیار خوبی در برابر یخ زدگی دارد.

کاربردهای درمانی

از کاربردهای مهم این گیاه میوان برای درمان آسم ، برونشیت و تشنج نام برد. در فیلیپین برای تب دنگی مورد استفاده می شود.

شیره دار بوده و دارای برگهای تخم مرغی  و دندانه هایی اره ای ، به رنگ خاکستری روشن و دمبرگهایی کوتاه است. این گیاه دارای نژادهای متفاوتی است، بعضی از انواع آن با گلهای زرد و در برخی دیگر از انواع این گیاه گلهای سفید یا بنفش نیز مشاهده شده است. ایجاد شکاف یا شکستن ساقه آن باعث جاری شدن شیرابه سفید رنگی از این گیاه میشود که این شیره را همان فرفیون مینامند. ریشه قطور این گیاه تقریبا ترش مزه است. عموما رنگ میوه  قرمز میباشد و دانه های آن شباهت زیادی به عدس دارند.

گیاه گیاهی سمی بوده به طوری که خوردن سه گرم از شیرابه گیاه اگر گاوها از این گیاه بخورند حتما می میرند ولی  اگر گوسفند در صورتی که به حد زیاد از آن نخورند، زیان چندانی به آنها وارد نمی کند. ولی گاها اسهال شدید در گوسفندان گزارش شده است. این گیاه از گونه های بومی هندوستان بوده که در کشورهای مناطق مدیترانه ،  حبشه ، سودان ، مصر به وفور رشد و نمو کرده اند. در کشور عزیزمان ایران تیز در اکثر مناطق کشور در باغها و صحراها رشد میکند. 

 

جهت  استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک کنید

امنیت خاطر را با ما در کنار خود تجربه نمایید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶   ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶         ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *