گیاهان دارویی + سرخارگل + اکیناسه

گیاه دارویی سرخارگل

گیاه سرخارگل با نامه تجاری اکیناسه نیز  شناخته شده است. از گیاهان بسیار موثر و کارآمد طب سنتی محسوب میگردد. گیاهی قوی و متعلق به آمریکای شمالی می باشد. این گیاه درمانی به طور وسیعی برای پیش گیری و درمان آنفولانزا و سرماخوردگی مورد استفاده قرار میگیرد.  هر بخش از این گیاه مثل ریشه ، برگها و گلها را میتوان برای ساخت دارو مورد استفاده قرار داد.

تحیقیقات و مطالعات زیادی توسط دانشمندان برای بررسی محتویات موجود در ریشه و همچنین قسمت های دیگر این گیاه انجام شده است و ثابت کردند که ریشه این گیاه حاوی غلظت بالایی از روغن های فرار می باشند. اکیناسه یا سرخارگل معمولا برای درمان عفونت های مختلف از قبیل عفونت های مثانه ، ورم لوره ،  مالاریا ، عفونتهای قارچی واژینال ، قارچ پا کاربردهای موثری دارد.

خواص سرخارگل یا اکیناسه:

بهبود سیستم ایمنی

کاهش ریسک سرطان

تسکین درد

کاهش التهاب

ملین

مبارزه با عفونتها

بهبود سلامت روانی

از بین بردن ویروس ها و باکتری ها

محافظت از سلامت دهان

درمان زخم ها

درمان آنفولانزا و نیز سرماخوردگی

درمان آلرژی

تسکین گلو درد

تسکین سردرد و  میگرن 

درمان نیش حیوانات

تسکین دندان درد

درمان هاری

مقابله با آکنه

رفع تاول های پوستی

کاهش خطر ابتلا به وبا

کاهش چین و چروک

درمان شوره سر

تسریع در رشد موی سر

براق کردن موی سر

اثرات و عوارض جانبی اکیناسه 

حال که از مزاریا و فواید گیاه سرخارگل یا همان اکیناسه مطلع گشتید، مناسب است کمی در مورد موارد مربوط به منع مصرف و عوارض جانبی این مطلع گردید:

مصرف پیش از حدمجاز گیاه سرخارگل دارای عوارض جانبی می باشد که خوشبختانه اکثر مصرف کنندگان بعد از مصرف اکیناسه هیچ عارضه جانبی عمده ای را گزارش نکرده اند. با این حال، از تاثیرات ایجاد کننده حساسیتی آن غافل نشوید، زیرا  اگر به گیاهان دیگری مانند گل همیشه بهار، نوعی ابروسیا ، گل مینا یا گلهای داوودی حساسیت آلرژیکی دارید ، با مصرف این گیاه ممکن است دچار واکنش آلرژیک گردید. عوارض جانبی مصرف بیش از حد مجاز آن شامل مشکلات دستگاه گوارش ، سرگیجه وحالت تهوع می تواند باشد، ولی در مجموع بهتر است قبل از مصرف از این گیاه با پزشک معتمد خود مشورت نمایید.

مصرف این گیاه به زنان باردار و مادران شیرده توصیه نمی شود.

با توجه به اینکه گیاه سرخارگل یا اکیناسه توانایی بالا بردن سیستم ایمنی بدن را  دارد؛ به همین دلیل برای افرادی که داروهای مربوطه را مصرف می نمایند تجویز نمی گردد.

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو  اینجا  را کلیک کنید

 

 آرامش و امنیت خاطر را با ما احساس کنید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *