راهکار های ساده افزایش تمرکز

    • امروزه یکی از بزرگترین دغدغه های انسان های جویای موفقیت دستیابی به تمرکز است.تمرکز در فعالیت هایی نظیر مطالعه حرف اول را میزند. بسیاری از روش های بازیابی تمرکز زمان بر بوده یا تاثیر گذاری چندانی بر روی فرد ندارند.ضمن اینکه تمرکز یکی از عناصر متآثر از محیط بوده و عوامل بسیاری در به دست اوردن تمرکز والا دخیل هستند شما را با چند تمرین ساده برای بازیابی تمرکز آشنا میکنیم:

۱٫  مدیتیشن یکی از معدود فعالیت هاییست که بسیار بر بازیابی تمرکز تاثیر مثبت میگذارد. مدیتیشن را در زندگی روزمره خود جای دهید

۲٫  یک عدد دلخواه سه رقمی را در نظر بگیرید. بدون دست به قلم شدن هفت تا هفت تا از عدد مورد نظر کم کنید. میتوانید اینکار را در فواصل زمانی منظم انجام دهید.

۳٫  استفاده از فلش بک تمرکز! شاید تا به حال اسم قانون اسکینرز به گوشتان خورده باشد. در این قانون احتمال انجام دادن کاری توسط یک موش به وسیله ی پاداش یا کیفر زیاد یا کم میشود. مغز انسان هم دقیقا ازین قانون پیروی میکند. یک کش پول به دست خود ببندید و هنگام حواس پرتی حین مطالعه یا انجام کار با کشیدن و رها کردن آن خود را تنبیه کنید! به مرور به وضوح شاید کمتر شدن حواس پرتی خود حین مطالعه یا کار خود خواهید شد.

۴٫  هنگام انجام مطالعه یا هر فعالیت دیگری سعی کنید یک دفترچه کنار دست خود داشته باشید. هر فکر مزاحم و مخل تمرکزی که به سراغتان آمد سریعا در دفترچه یادداشت کنید و به مغز خود قول دهید که پس از انجام کار مورد نظر به فکر کردن درباره آن موضوع میپردازید و حتمن وعده ی خود را عملی کنید. اگر وعده ی خود را پشت گوش بیندازید مغز شما دیگر فریب نمیخورد!

۵٫  با هر دو دست کار کردن را تمرین کنید! فعال کردن هر دو نیم کره ی مخ تاثیر به سزایی در به دست اوردن تمرکز بالا دارد.

۶٫  سعی کنید برای بالا بردن سطح تمرکز خود ابتدا کار کردن یا مطالعه در محیط های شلوغ را بیاموزید. به طور مثال سعی کنید هر بین هر پنج تایم مطالعه ی خود یک تایم مطالعه جلوی تلوزیون را در برنامه ی خود قرار دهید.

۷٫ .اگر تلاشتان برای فعالیت در محیط شلوغ مؤثر نبود سعی کنید هنگام مطالعه تمام عوامل مخل تمرکز نظیر موبایل و سروصدای اضافه را از محیط حذف کنید و یا میدان دید خود را محصور کنید.

۸٫  همیشه قبل از شروع کارها برنامه ای منظم داشته باشید تا فکرتان متمرکز بر لحظه شود و فکر کارهای بعدی نباشید.

۹٫  در اکثر مواقع محدودیت زمانی و سرعت بخشیدن به کار تمرکز بر روی کار را افزایش میدهد. همیشه برای کار یا مطالعه ی خود یک محدوده ی زمانی مشخص تعیین کنید.

در آخر لازم به ذکر است که تمرکز به عوامل بسیار زیادی نظیر ژنتیک، شرایط روحی و عصبی فرد، تغذیه و استرس های روزمره ی زندگی بستگی دارد و افرادی هستند که دچار اختلال تمرکز هستند و باید درمان دارویی داشته باشند اما راه کار های فوق تا حد بسیاری در به دست آوردن تمرکز بالا هنگام مطالعه یا فعالیت های روزمره موثر است.

شرکت بیمه سایبان امن کوثر مشاور امین شما در امور بیمه ای 

برای خرید آنلاین بیمه خودرو ، آتش سوزی منزل مسکونی ، بیمه حوادث انفرادی و بیمه مسافرت خارج از کشور لطفا اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *