گیاهان دارویی + بومادران زرد

 

بومادران

خواص دارویی گیاه بومادران

گیاه بومادران دارای خواص بسیاری مثل درمان سرماخوردگی، اضطراب زدایی ، بهبود در سیستم گوارش و درمان فشار خون های بالا می باشد.

بومادران یک گیاه دارویی چندین ساله با طبیعتی گرم و خشک می باشد که در اوایل بهار به صورت خودرو در دشت‌ ها و صحراها در کنار جاده‌ها و نواحی کوهستانی رشد می‌ نمناید. گل‌های این گیاه معمولاً در طبیعت به رنگ سفید یا زرد رشد میکند. این گیاه از زمان‌های خیلی قدیم به دلیل داشتن خواص درمانی خود بسیار معروف و شناخته شده می باشد.  در ادامه توضیحات بیشتری درخصوص برخی خواص دارویی دیگر گیاه بومادران می‌پردازیم:

درمان سرماخوردگی

از قدیم الایام برای درمان سرماخوردگی و تب های بالا ، چای بومادران کاربردهای وسیعی داشته است. گیاه بومادران منافذ و عروق خونی را باز می‌ نماید. پس در دفع سموم بدن از طریق تعرق انسانها بسیار موثر بوده است، علاوه بر از بین برده التهابات بدن انسان نباید از خواص آنتی بیوتیکی آن و هم چنین عفونت ناشی از بیماری سرماخوردگی را دور از نظر نگهداشت. توصیه عمده طبیبان طب سنتی برای کاهش سرفه، عطسه و آبریزش بینی ناشی از رکام و سرما خوردگی،استفاده از ترکیب چای بومادران و نعنا می باشد.

رفع اضطراب

از خواص مهم گیاه بومادران،  تأثیر مستقیمی آن بر کاهش هورمون‌های استرس می باشد. اگر اثرات مشابه داروی دیازپام رات میخواهید از گیاه بومادران استفاده کنید. درمان استرس و اضطراب با بومادران از توصیه های اصلی کارشناسان طب سنتی است. علاوه بر آن مصرف بومادران به دلیل خواص تسکین دهندگی و آرام بخشی که در خود دارد ، برای درمان کورخوابی خیلی کارآمد و بسیار سودمند می باشد. می‌توانید برای درمان بی‌خوابی،بصورت مرتب در هر شب یک فنجان چای بومادران را قبل از خواب بنوشید.

بهبود سیستم گوارش

از دیگر خواص معجزه آسای گیاه بومادران تحریک ترشح آنزیم‌های گوارشی معده و صفرا است. پس این گیاه باعث تسریع در روند گوارشی گشته و خطر ابتلاء به بیماریهای ناشی از سیستمهای گوارش مانند یبوست، نفخ معده و اسهال جلوگیری میکند. علاوه بر این اگر از سندروم روده تحریک پذیر در عذاب هستید، توصیه میشود از این گیاه استفاده نتمایید. چای بومادران توانایی قابل توجهی در بهبود علائم این بیماری دارد بحدی که شواهد علمی تجربه شده هم به تأثیر مثبت این گیاه در پیشگیری و درمان زخم معده را نشان می دهد.

درمان فشار خون بالا

نتایج مطالعات نشان داده که  استفاده منظم از این گیاه توانسته تاثر بسزایی در تنظیم فشار خون داشته باشد و از خطر ابتلا به سکته های قلبی ، سکته های مغزی و نیز آترواسکلروز و همچنین دیگر بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری کند. نتایج یک مطالعه عملی بر روی موش‌ها نشان داده که مصرف چای بومادران، مانع ورود کلسیم به عروق خونی می گردد و تاثیر بسزایی در گاهش فشار خون دارد.

لینک استعلام و خرید آنلاین بیمه شخص ثالث در تمام ساعات شبانه روز ، کلیک نمایید:

تلفن:  ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶         ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *