بیمه بدنه خودرو + بیمه ثالث قسطی ۱۲ ماه + بیمه بدون سود

برای استعلام و خرید بیمه اینجا را کلیک نمایید.

چگونگی محاسبه حق بیمه در بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۰

ابتدا باید بدانید که مرجع تعیین کننده نرخ پایه ای بیمه شخص ثالث ، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی است. این مبلغ بطور مستقیم از نرخ دیه تاثیر می پذیرد.  مبلغی که برای دیه کامل یک انسان در ماههای حرام اعلام میگردد، عامل تعیین کننده ای در مشخص کردن حق بیمه پایه در بیمه شخص ثالث و تعهدات بیمه شخص ثالث ، جهت جبران آسیبهای بدنی و مالی است. 

نرخ دیه در انتهای هر سال توسط قوه قضاییه اعلام میگردد. در سال ۱۴۰۰ دیه کامل یک انسان در ماه حرام به میزان ۶۴۰ میلیون تومان بوده و نیز در ماههای عادی (غیرحرام) ۴۴۰ میلیون تومان میباشد.

بر مبنای تقویم قمری، ماههای ذی الحجه و ذی القعده و رجب و محرم از ماههای حرام می باشند، بدین معنا که اگر کسی در هریک از این چهارماه بعلت سوانح رانندگی فوت نماید، نرخ دیه ای که به وراث قانونی او تعلق میگیرد، مبلغ ۶۴۰ میلیون تومان بوده  ولی در بقیه ماهها به میزان ۴۴۰ میلیون تومان می باشد.

بنابراین با توجه به اینکه حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث به میزان یک چهلم دیه کامل انسان در ماههای حرام می باشد، به این ترتیب میلغ حداقل پوشش مالی در سال۱۴۰۰ به میزان ۱۶۰میلون ریال معادل ۱۶  میلیون تومان است.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با توجه به میزان دیه و نیز حداقل تعهد مالی بیمه شخص ثالث، نرخ پایه بیمه را مشخص میکند، هرچند که عوامل دیگری در افزایش یا کاهش حق بیمه تاثیر دارند.

 

جهت خرید قسطی بیمه با ما تماس بگیرید.

آرامش و امنیت خاطر را باما تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶    ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶    ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

ساعات پاسخگویی : ۸ صبح تا ۸ شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *