جاذبه های گردشگری مازندران – ییلاق جواهرده

 

روستای ییلاقی جواهرده

روستای جواهرده، یکی از پرطرفدارترین مناطق بسیار دیدنی در شمال کشور در مناطق مرتفع شهر رامسر می باشد که با جاده‌ای رویایی و غرق در مه، مسافرانش را  به اعماق یک تابلوی نقاشی و خیالی می برد.  روستا دارای آب و هوایی دلپذیر و چشم‌اندازهایی طبیعی و فوق العاده بی‌نظیر ، هر سال میزبان گردشگران بسیار زیادی از داخل و خارج کشور ، میباشد. قطعا هر کسی که برای اولین بار به این منطقه اعجاب برانگیز شمالی کشور قدم برمیدارد ، در جاده منتهی به این روستا از شدت زیبایی‌ های بی‌بدیل این منطقه ، حیرت‌زده میگردد و خود را غرق در سفری جادویی می پندارد.

روستای ییلاقی جواهرده در رامسر دارای ۱۲ محله قدیمی به نام‌های «جولاخیل» (محله جواهرده)، «اوشیان سر»، «سید محله»، «برشی محله»، «آموسی خیل»، «صیقل محله»، «چاک دشت»، «سراب یا کربلا بنه»، «رمک محله»، «تنگ دره»، «فتوک محله»، «کهنه تنگ دره» و «شل محله» بوده که همه آنها با مردمانی خون گرم و مهمان‌نواز و مهربان ، با آغوشی باز پذیرای مهمانان مسافران و طبیعت‌ می باشند.

جواهرده، بعلت استقبال بسیار زیاد گردشگران ، برخلاف سایر روستاهای ایران از امکانات بسیار خوبی برای گردشگران برخوردار است. جمعیت این روستای دل انگیز بر طبق سرشماری انجام شده در سال ۱۳۹۰، حدود ۹۸۰۰ نفر بود. اهالی این روستا به مشاغل دامداری ، کشاورزی و باغ داری می پردازند  و صنایع دستی متنوعی ازقبیل: آهن گری ، مس گری، سفال گری و نمد بافی را به مسافران خود ، به ارمغان میدهد. مردم روستای جواهرده در فصل های گردشگری ، خانه‌ و کاشانه خودشان را برای گردشگران و مسافران این منطقه زیبا ، خالی میکنند و از این راه هم کسب درآمد می‌نمایند.

روستای ییلاقی جواهرده بعلت استقبال بسیار زیادی که دارد نیز دارای مساجد متعدد و امامزاده های مختلف ، دکانهای فراوان، کافه‌ ها و آلاچیق‌ های زیبا و نیز از نعمت روشنایی و برق، آب لوله‌کشی، امواج اینترنت و نیز شبکه‌ های مخابرات، امواج شبکه‌های تلویزیونی ، مرکز خانه بهداشت، درمانگاه ، داروخانه ، پزشک ، بهیار و پاسگاه نیروی انتظامی می باشد.

به جرات می توان گفت نام جواهرده، یکی از زیباترین و بهترین نامهای ییلاقهای شمالی کشور می باشد؛ زیرا جواهرده، همچون جواهری سبز در ارتفاعات شهر رامسر (عروس شهرهای شمالی ایران) درخشش میکند. برخی شواهد حاکی از این است که نام این روستا از ابتدای امر «جواهرده» نبوده است. در قدیم در مناطق شمالی ایران مخصوصا استان گیلان ، روستاهایی که در ارتفاعات و مکان‌های بلند بودند را به نامهایی از قبیل: «جورده»، «جئورده»، «جؤردی» یا «جؤرده» به‌معنای «ده بالا» می نامیدند. 

جنگل هیرکانی این منطقه دل انگیز با درختان: راش ، ممرز ، شاه بلوط ، اقاقیا ، شمشاد و آزاد و نیز درختان زبان‌گنجشک ، فندق ، سیب ترش ، گلابی ، گردو ، زرشک ، آلوچه ، ازگیل ، آویشن ، بابونه ، میش‌گوش ، شش‌شاخ ، گزنه ، پرتقال و نارنگی ، دارای پوشش گیاهی کاملی است و ارتفاعات اطراف این روستای زیبا مملو از گل‌های وحشی، سرخس و دشت گل گاوزبان می باشد. است. تماشای فضاهای جادویی این روستا با چشم‌اندازهایی سرسبز بی نظیرش ، خاطره‌ای را در ذهن شما رقم می‌زند که هیچگاه نمیتوانید آنرا فراموش کنید.

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو این لینک را کلیک کنید

امنیت و آرامش خاطر را با بودن ما در کنار خود تجربه کنید: شرکت سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴ – ۰۲۶      ۳۲۸۲۷۲۶۵ – ۰۲۶      ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *