جاذبه های گردشگری مازندران + جنگل دالخانی رامسر

 

جنگل دالخانی

از مناطق بسیار اعجب برانگیز شهر رامسر ، جنگل دالخانی آن می باشد که به دالان بهشت مشهور است. گل سرسبد تمامی جاذبه های گردشگری شهر رامسر محسوب میگردد. در این جنگل در بین تونل رویایی از درختان بزرگ سر به فلک کشیده و هوای مه‌آلود دل‌انگیز از رانندگی خود لذت ببرید یا اینکه مدتی را در تپه‌های سرسبز که مشرف‌ به مناظر حیرت‌انگیز آن جنگل است، با آرامش مطلق سپری و حتی سوژه‌های ناب طبیعت عکاسی کنید. 

این جنگل بسیار زیبا با دارای  ۶۰۰ هزار مترمربع، در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق وسعت داشته و در مسیر جاده بین رامسر و شهسوار (تنکابن ) در استان مازندران واقع است. شروع این جاده خیال انگیز جنگلی از جاده میرزا کوچک خان شهرتان کتالم- هریس بوده وبه به روستا و مناطق ییلاقی جنت رودبار و  گَرسِماسَر نیز ختم میگردد.

در بیشتر نقاط درختان با ایجاد دالانهای پیچ در پیچ ، جاده جنگل دالخانی را به شکل شگفت‌ انگیزی مسحور کننده می نماید. این جاده جنگلی همچون جاده اسالم به خلخال و نیز جاده های جنگلی دوهزار و سه هزار و جاده جنگلی گیسوم نیز جزء زیباترین جاده‌های جنگلی کشور ایران بحساب میاید.

در این دالان بهشت رامسر شاهد دریاچه‌ ای در جنگل و رودخانه و دریای مه و ابر و نیز آبشاری زیبا در جنت رودبار و همچنین آبشار دیگری در نزدیکی گرسماسر را میتوانید ببینید. جنگل دالخانی با نام دالیخانی هم مشهور است که مکان بسیار مناسبی و بکری برای پیاده‌ روی و کمپ زدن می باشد. ارتفاع ۸۰۰ متر جنگلی نیمه مرتفع از مشخصه های این جنگل بارانی است و برای علاقمندان به کوهنوردی در جنگل ، این دالان بهشت گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. هنوز این جنگل نسبت به سایر جنگل‌ های کشور به میزان زیادی با زباله آلوده نشده است. 

جاهای دیدنی جنگل دالخانی

دریاچه سد میجران

سد میچران از نوع سد خاکی بوده و این سد بر روی رودخانه نسارود بنا شده است، برای بازدید از این دریاچه باید از مسیر جاده جنت رودبار طی مسیر کنید و پس از گذشتن از روستاهای گانگسر و پیازکش ، میتوانید روستای زیبای تالش‌سرا را ببینید.

پارک جنگلی دالخانی

روستاهای گرسماسر و جنت رودبار

آبشار سیاسرت

روستای اربکله

قلعه مارکوه

پیچ هفت شهدا

در ۱۵ خرداد ۱۳۶۱ منافقین خلق با تیراندازی به هفت نفر از سرنشینان خودرویی نظامی که در حال انجام ماموریتی بودند ، باب شلیک گلوله به سمت این عزیزان ، آنها را به شهادت رساندند و امروزه ، بنای یادبودی جهت ادای احترام به آن شهیدان در آن پیچ ساخته شده است. 

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید

آرامش و امنیت خاطر را با ما در کنار خود تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *