جاذبه های گردشگری استان مازندران + جاده دوهزار و سه هزار

 

جاده دوهزار و سه هزار

این جاده که با نام سیاحتی دو هزار و سه هزار شناخته میشود از معجزات جنگلی شمال ایران محسوب میگردد. این جاده‌ها از تنکابن (شهسوار) آغاز شده و به جنگل های دو هزار و سه هزار در ارتفاعات مازندران ختم میشوند.

در سراسر جنگل های دو هزار و سه هزار میتوانید درختان هیرکانی شمال ایران را به وفور ببینید و چشمه‌ سارها و آبشارهای خروشان در جای جای این جنگل‌ ها به تعداد زیادی چشم نوازی میکند. مسیری که باید طی شود تا به این جنگلها برسید را با نام “جنگل‌های دو هزار و سه هزار شمال” یاد می‌کنند و طبیعت‌دوستان زیادی هرسال برای بازدید به این منطقه زیابی شمالی کشور میروند. 

زیبایی های جاده دو هزار و سه هزار 

جاده دو هزار و سه هزار استان مازندران از میان جنگل‌های انبوه در جنوب تنکابن (شهسوار) می گذرد. این جاده‌ از بکرترین جاذبه‌ های طبیعی کشور عزیزمان ایران بشمار میرود و زیباترین چشم‌اندازها به مناطق سرسبز شمالی را در خود دارد. جاده دو هزار و سه هزار جنگل‌های مرتفع تنکابن (شهسوار) را به همدیگر متصل مینماید و از کنار رودخانه خروشان تا دشت‌های وسیع ییلاقی آن ، ادامه پیدا میکند. 

شروع جاده دو هزار از منطقه‌ زیبایی در تنکابن یا شهسوار بنام خرم آباد بوده که در ادامه مسیر به جاده سه هزار ختم میگردد. اگر دراین جاده رانندگی کنید در طی مسیر خود از میان جنگل‌ های انبوه درختان هیرکانی ، رودخانه‌ های خروشان، آبشار های زیبای طبیعی و چشمه‌های پر اب جوشان آب معدنی منتظر شما خواهند بود.

بعد عبور از جاده دو هزار و سه هزار شاهد زیباترین ییلاقات مازندران خواهید بود . دشتها و مراتع و چمن زارهای این ناحیه، محل چرای دام‌ روستاییان باصفای ان منطقه است که از نخستین روزهای فصل بهار، شرایط آب‌ و هوایی برای کوچ دامداران به این مناطق آماده میشود. با توجه به بلندی سطح این جنگلها از سطح دریا ، عبور از جاده دو هزار و سه هزار در طول فصول سرد سال و در زمان بارش‌ های شدید، دارای خطرات و ریسکهای خاص خودش است.

در مسیر جنگل های دو هزار و سه هزار با صداهای دلنشین پرندگان و دارکوب‌ ها از روی درختان سر به فلک کشیده طی مسیر خاهید کرد. صدای جریان آب رودخانه های خروشان هم در تمام بخش‌های این جنگل‌ ها گوش نوازی میکنند. در نخستین ساعات‌ روز و بخصوص در فصول‌ بهار و پاییز ، مه غلیظ صبحگاهی درختان را احاطه خواه کرد. درختان راش ، ون ، چنار و بسیاری از سایر درختان هیرکانی در سراسر این جنگل‌ ها چشم نوازی می کنند. مسیر کوه نوردی به قله سیالان از همین جنگل‌های دو هزار و سه هزار عبور میکند و گردشگران زیادی از رودخانه‌ ها و چشمه‌ های این جنگل ، ماهی صید میکنند.

 

برای استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک کنید

امنیت و آسایش خاطر را با بودن ما در کنار خود تجربه کنید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۳۶۴ – ۰۲۶      ۳۲۸۲۷۲۶۵ – ۰۲۶      ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *