گیاهان دارویی + گیاه همیشه بهار

 

گل همیشه بهار

گل همیشه بهار دارای خواص بسیار زیادی از قبیل : بهبود عملکرد دستگاه گوارش ، مراقیت و محافظت از بدن در برابر انواع سرطانها ، پاکسازی کبد و درمان زخم و همچنین سوختگی های سطحی میباشد.

گل همیشه بهار یگ گیاه یک ساله بوده و از خانواده علفی ها و بسیار زیبا می باشد. ارتفاع ساقه آن نزدیک نیم متر نیز میرسد. گل‌های این گیاه نارنجی یا  متمایل به زرد بوده و ریشه آن نیز به شکل مخروطی می باشد. معمولاً گلبرگ‌های این گیاه را بعد از چیدن خشک می کنند و برای مصارف دارویی متنوعی استفاده میکنند. گل همیشه بهار گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان‌ ها و روغن‌های می باشد.

خواص گل همیشه بهار:

بهبود دستگاه گوارش

دمنوش گل همیشه بهار تسکین دهنده قوی است برای : بیماری‌های روده که مربوط به التهاباتی یا کولیت بسیار نافع است.  همچنین از این گیاه برای درمان ورم معده ، ریفلاکس معده ، زخم معده ، کاهش دردهای معده  و دردهای قاعدگی زنان نیز استفاده میشود. به همین دلیل به افرادی که دارای مشکلات  گوارشی هستند مصرف روزانه دمنوش این گیاه تجویز می گردد.

مقابله با سرطان

از دمنوش گل همیشه بهار سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است استفاده کنید و یکی از نوشیدنی‌های بسیار نافع محسوب می‌ گردد. این گیاه با داشتن آنتی اکسیدانهای مناسب در خود ، تاثیر رادیکال‌های آزاد تولیدی بدن را خنثی نموده و از بروز دردها و بیماری‌های مزمن از قبیل سرطان و دیابت جلوگیری می‌ نماید. بعلاوه  بتاکاروتن موجود در گل همیشه بهار، خطر ابتلا به التهابات استخوانی و آرتریت روماتوئید ها را بطرز چشمگیری کم میکند.

پاکسازی کبد

گل همیشه بهار به پاکسازی موثر کبد از مواد زائد کمک می‌کند. همچنین این گیاه صفرای تولید شده در کبد را زیاد مینماید. بهمین علت  افراد می‌توانند به منظور تقویت عملکرد سییتم کبدی خود از دمنوش این گیاه مفید استفاده کنند.

درمان زخم و سوختگی

از پرکاربردهای معجزه آسای گل همیشه بهار میتوان به موارد استفاده آن برای پوستهای تحریک شده و آسیب دیده اشاره کرد. از این گیاه برای کم کردن خارش ، قرمزی التهابات ، خشکی و ورم استفاده نمود. نتایج تحقیقات ثابت کرده است که گل همیشه بهار در رشد بافت‌های جدید و سالم تاثیر بسزایی داشته و گردش خون را در نواحی آسیب دیده زیاد می کند . بعلاوه گل همیشه بهار تولید کلاژن ها را تقویت می‌ نماید ؛ که این عمل  باعث تقویت بافت پوست ، آبرسانی به پوست‌ های خشک و افزایش سرعت ترمیم بخشهای اسیب دیده پوست و ترمیم جای زخم جراحی‌ می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *