گیاهان دارویی + دار فلفل

دار فلفل 

دار فیفل از میوه جات محسوب میگردد. میوه دار فلفل تقویت کننده معده می باشد. داروی بسیار مفیدی برای آفتاب زدگی و نزله‌های روده‌ای و دردهای معده بوده ولی در عین حال کرم کش می باشد. معمولا دانه و ریشه این گیاه و و گل‌ها و ساقه‌های جوان آن در طب سنتی کاربردهای وسیعی دارد.

دار فلفل با نام علمی (longum piper) گیاهی چند ساله بوده و بوته ای شکل بوده و دارای ریشه ای ضخیم و برگ هایی به شکل قلب دارند و  نوک تیز به شش تا نه در سه تا پنج سانتیمتر میرسد. دم برگ آن تقریبا بلند بوده و شبیه به درخت توت و میوه آن بلندتر و باریک تر از میوه توت می باشد. 

رنگ میوه خام این گیاه زرد کم رنگ و متمایل به سبز می باشد که پس از رشدکافی، تیره تر می شود و در نهایت به رنگ قهوه ای متمایل سیاه تغییر رنگ میدهد. علاوه بر میوه، ریشه آن نیز  استفاده های متنوعی دارد. گل های این گیاه شبیه به سنبله بوده و بصورت گروهی در محل اتصال دم برگها به ساقه ، خود را در معرض دید شما قرار میدهد.

میوه آن کوچک، گوشت بوده و شبیه به شاه توت و متمایل به رنگ سیاه است و دانه های آن زیر و سرخ رنگ و به هم پیوسته هستند که پرده های سیاه رنگی آنها را از هم جدا میکند.

ریشه آن پر از گره بوده و  ضخیم پوست و ریشه خاکستری و مغز آن سفید و طعم آن بسیار تند می باشد. این ریشه را  در بازار گیاهان دارویی کشورمان به نام فلفل مویه می شناسند. این گیاه در ایران رشد نمیکند و در مناطق حاره ای و گرمسیری هند و چین و شبه جزیره مالایا رشد و نمو می نماید و در سایر مناطق جهان ، غالبا مورد کاشت قرار میگرد.

این گیاه از داروهایی است که جهت معالجه زنان نازا و عقیم و نیز بعضی از اختلالات کلیوی و مجاری ادرار استفاده می‌شود. در کل از خواص دارفلفل برای معالجه بیماری هایی که علت آنها پایین آمدن درجه حرارت بدن بوده ، استفاده می گردد. 

دار فلفل دارای طبیعتی گرم و خشک و صفراوی میباشد. این گیاه بصورت ادویه مورد استفاده قرار میگیرد.

خواص دار فلفل :

درمان شب کوری و تقویت بینایی

کمی میوه فلفل را بصورت خیلی نرم بسایید و آن را به ترکیبات سرمه کندور ، سرمه میخک و یا با هر سرمه طبی دیگری مخلوط کنید و به چشمان خود بکشند و مدتی این کار را بکنید تا شب کوری و تاریکی چشمانشان بر طرف گردد.

مصرف جگر بز بصورت کباب شده که تعدادی دانه دار فلفل در آن قرار داده اید که  پودر فلفل روی آن پاشیده باشد ، در درمان شب کوری و تقویت و درمان بینایی خیلی کاربرد دارد.

درمان سرفه

تسکین درد مفاصل با دارفلفل

درمان درد دندان

تقویت قواى جنسى با دار فلفل

• از دار فلفل جهت خوشبو کردن دهان 

• تنظیم وضعیت بلغم و گرفتگی کبد و طحال 

• هضم شدن غذا می شود.

مضرات دار فلفل:

درنهایت لازم به ذکر است که مصرف بیش از حد دار فلقل باعث سقط جنین می‌ گردد.

 

امنیت را با ما در کنار خود تجربه کنید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر
تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶       ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶        ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *