جاذبه های گردشگری استان گیلان + موزه میراث روستایی گیلان

موزه میراث روستایی گیلان

موزه میراث روستایی استان گیلان یکی از جذاب ترین مناطق دیدنی رشت است. این موزه جایی عالی برای آشنایی با معماری و فرهنگ و سبک زندگی و غذاهای محلی و صنایع‌ دستی و پوشاک والبسه و سایر لوازم مورد استفاده در فرهنگ و سنت های باستانی و قدیمی مردم مناطق مختلف استان گیلان می باشد. تعداد  ۲۸ مجموعه مسکونی در این موزه بنا نهاده شده و فضاهای زیبا  کم نظیر روستایی دیگر از قبیل: شالیزار و کاه دان ، لانه مرغ ودیگر مواردی از این قبیل را در آن بازسازی کرده اند.

در این اکوموزه بزرگ شما میتوانید بجز بازدید از فضاهای روستایی و آشنایی با سنن و فرهنگ و معماری مناطق مختلف گیلان، با انواع لباسهای سنت و محلی استان گیلان عکس بگیرید و از غذاهای محلی تعبیه شده در آنجا بچشید و از بازارچه صنایع دستی نیز دیدن و خرید نمایید. کارگاه های آموزشی و تولیدی صنایع دستی از قبیل نظیر گمج سازی و سفال گری، مرواربافی، رشتی دوزی ودیگر کارگاههای ساخت صنایع دستی در این موزه تعبیه شده است. محوطه‌ خاصی برای بازیها و نمایشهای بومی در نظر گرفته اند و همچنن مراکز تحقیقات کشاورزی و دامپروری و نیز پژوهشگاه معماری و مردم‌شناسی گیلان و  پارک کودک و  باغ های پرورش گیاهان دارویی و درختان بومی و اردوگاه تفریحی و  معماری چوب ملل و دو مجموعه‌ مهمان پذیر با الهام از معماریهای روستایی در این موزه تعبیه شده است.

موزه میراث روستایی گیلان ، فقط با هدف انتقال بناهای روستایی به آن مکان ساخته نشده ، بلکه حفظ فرهنگ بومی و سنتی و نیز فن ساخت و دانش نانوشته ای است که در روستاهای استان گیلان در قدیم وجود داشته است. در این مجموعه زیبا علاوه بر معماری مناطق مختلف روستایی این استان، به بقیه عناصر فرهنگی مربوط به وسایل و ابزارهای زندگی و کار و خوراک و پوشاک نیز توجه ویژه ای شده است.

ایده تاسیس این موزه برای اولین بار بعد از زمین‌لرزه‌ مخرب خردادماه سال ۱۳۶۹ گیلان-زنجان توسط دکتر محمود طالقانی مطرح شد. این زمین‌لرزه روند تخریب بناهای سنتی را بسریع کرده بود. 

حوزه های موزه میراث روستایی گیلان

جلگه شرق

جلگه غرب

جلگه مرکز

کوهستان شرق

کوهپایه شرق

کوهستان غرب

کوهپایه غرب

گیلان ساحل شرق

ساحل غرب

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک کنید

 

امنیت و آرامش خاطر را با بودن ما در کنار خود تجربه کنید: شرکت سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۳۶۴ – ۰۲۶      ۳۲۸۲۷۲۶۵ – ۰۲۶      ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *