جاذبه های گردشگری استان مازندران + چشمه باداب سورت

چشمه‌های باداب سورت

شهرت و معروفتت چشمه‌های زیبای باداب سورت که بخاطر چشمه های رنگی آن میباشد، بعنوان یکی از جاذبه های دینی شهرستان سازی ، گردشگران زیادی را بسمت خود می کشانند.  این مجموعه طبیعی شگفت‌انگیز که دومین اثر طبیعی ملی ایران بعد از کوه دماوندبه شمار میاید،، علاوه‌ بر زیبایی منحصر به فرد خودش ، ارزش درمانی خیلی خوبی دارد و فقط در برخی از نقاط این کره‌ خاکی یافت می‌گردد.

چشمه‌ های باداب سورت با استخر‌ های طبیعی بسیار زیبا، از جنس تراورتن بوده که در ۱۸۴۱ متر بالاتر از سطح دریا می باشد. در اطراف چشمه‌های این مجموعه دیدنی،  پوشیده از درختچه‌های زرشک وحشی بوده که رنگ های زیبای نارنجی‌ منحصر‌بفرد آنها بعلت وجود رسوبات دارای اکسید آهن با غلظت بسیار زیاد می باشد. حالب است بدانید که چشمه های این اثر زیبای طبیعت ، هرکدام دارای رنگ، بو، مزه و حجم آب متفاوتی می باشند.

معنی کلمه “باداب” به معنی آب گازدار بوده و معنی کلمه “سورت” به معنی شدت اثر می باشد. چشمه‌های باداب سورت در سال ۱۳۸۷ بعنوان دومین اثر طبیعی ملی کشور ایران به ثبت رسید. سه اثر طبیعی ثبت شده در سال ۱۳۸۷ عبارتند از : کوه دماوند، چشمه‌های باداب سورت و سرو ابرکوه.

 چشمه‌های باداب سورت کجاست؟

دسترسی به چشمه‌های باداب سورت

برای دسترسی به روستای اروست از استان تهران می توان بشرح زیر از جاده‌ های استان سمنان یا استان مازندران استفاده نمایید. جاده‌های استان سمنان با مسافت کمتر و ایمنی بیشتر در اختیار مسافران این منطقه زیبا است ؛ اما  مسیرهای دسترسی جاده‌های استان مازندران به مراتب زیباتر هستند :

  • مسیر اول: : تهران ، استان سمنان،منطقه مهدیشهر، ناحیه شهمیرزاد، محله فولادمحله، جاده سه‌راه تلمادره، روستای اروست ، باداب سورت
  • مسیر دوم : تهران، شهرستان ساری،شهر کیاسر، جاده سه راه تلمادره ، روستای اروست، باداب سورت

از شهر سمنان و شهرستان ساری تا روستای اروست جاده های کاملا آسفالت وجود دارد که این روستا تا چشمه‌های باداب سورت که واقع در یک کیلومتری شرق این روستا است ، جاده خاکی است.

چشمه اول

چشمه اول که پر از آب بوده ، آبی بسیار شور و تشکیل شده از استخری بوده که  با قطر حدود پانزده متر و عمق زیادی داشته که برای درمان دردهای ناشی از کمر و همچنین پای انسن ، برخی امراض پوستی، روماتیسم و بخصوص سردردهای میگرنی بسیار سودمند می باشد. لازم به ذکر است که  این چشمه به‌علت شور بودنش،  در فصل زمستان یخ نمی‌بندد.

چشمه دوم

چشمه دوم واقع در در بالادست و شمال غربی این چشمه می باشد، دارای ابی ترش‌ مزه بوده و به رنگ  قرمز و نارنجی می باشد. در اطراف این چشمه مقداری رسوبات آهن نیز دیده می شود.

بهترین زمان بازدید از چشمه های باداب سورت اردیبهشت ماه میباشد.

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو، اینجا را کلیک نمایید

 

امنیت و ارامش خاطر را با ما در کنار خود تجربه کنید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *