گیاهان دارویی + هودیا گوردونوی

 

گیاه دارویی  هودیا گوردونوی Hoodia gordonii

هودیا گوردونی که در کتب و مقالات خارجی تحت عنوان  Hoodia gordonii شناخته شده ،  که بنام ملکه نامیب نیز معروف بوده و  از گیاهان گوشتی و آبدار متعلق به خانواده خر زهره ها محسوب میگرد. طی صد سال اخیر از گیاهی بیابانی با بوی ناخوشایند به یک مکمل غذایی طبیعی برای کاهش اشتها و لاغری تبدیل گشته است. هودیا در طب محلی مناطق آفریقای جنوبی به عنوان گیاه لاغـر کننده ، و نیز درمان طبیعی برای سل و سرطان استفاده های وسیعی دارد ولی تاکنون تحقیقات علمی نیز این فواید را تایید نکرده است.

گیاه هودیا گروندی از زمره گیاهان گوشتی خار دار شبیه کاکتوس بوده که در صحرای کالاهاری کشور آنگولا ، بوتسوانا ، آفریقای جنوبی و نامیبیا رشد و نمو می نماید.

هودیا عموما بصورت مکمل ها در قالب قرص ، دمنوش ، عصاره مایع ، پودر و پچ عرضه میشود.

خواص و کاربردهای هودیا

همانطور که میدانید محبوب ترین مزیت هودیا توانایی آن در کاهش میزان گرسنگی انسان است ، از این رو ، از آن به عنوان داروهای مکمل کاهش وزن استفاده می گردد اما این که آیا واقعا تاثیری در این مورد داشته باشد هنوز بطور قطع ثابت نشده و مشخص نشده که نحوه عملکرد آن در کاهش گرسنگی به چه شکل می باشد.

بطور کلی بنظر میرسد این گیاه از دو جهت به کاهش وزن کمک می کند:

۱٫ داشتن موادی از مولکولهای P57 موجود در هودیا با افزایش سطح آدنوزین تری فسفات در هیپوتالاموس ( بخشی از مغز  انسان که فرایند های متابولیک را کنترل می کند) باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی می گردد.

عنصر آدنوزین تری فسفات مولکولی می باشد که انرژی موردنیاز برای سلولهای بدن را فراهم می نماید ، اعتقاد بر این است که افزایش سطح آدنوزین تری میتواند مغز را بفریبد بدین شکل که به مغز القا میکند که باندازه کافی غذا خورده ای ،  بداین ترتیب از میزان احساس گرسنگی می کاهد. با این حال از آن جا که اسید معده می تواند P57 را از نابود کند مصرف خوراکی هودیا میتواند اثری روی مغز نداشته باشد.

۲٫ هودیا دارای دو مولکول دیگر به نامهای H.g.-12 و H.g.-20 است که میتواند سطح ترشح کوله سیستوکینین در روده را زیاد کند. کوله سیستوکینین هورمون کنترل کننده میزان گرسنگی است که افزایش سطح آن باعث تحریک بی اشتهایی و سیری شده و از خوردن غذا جلوگیری میکند، کاهش سطح آن هم میتواند احساس سیری را به تاخیر بیاندازد و باعث مصرف غذای بیشتر می گردد.

 

برای استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو این لینک را کلیک نمایید

امنیت و آرامش خاطر را با بودن ما در کنار خود تجربه کنید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۳۶۴ – ۰۲۶      ۳۲۸۲۷۲۶۵ – ۰۲۶      ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *