عیب یابی و تعمیر خودرو + تشخیص عیب با حس لامسه

 

عیب بابی و تعمیر خودرو بدون دانش فنی خودرویی:

حس لامسه:

برای کسانی که از موضوعات فنی خودرویی اطلاعاتی ندارند، در یک مقاله درخصوص چگونگی استفاده از حس بویایی توضیح دادیم، که اگر تاکنون آن را مطالعه نکرده اید، پیشنهاد میکنیم حتما در همین سایت آن مقاله را مطالعه فرمایید، حال میخواهیم برای شما توضیح دهیم که چگونه میتوانید از حس لامسه خود برای  تشخیص اولیه ایرادات و اشکالات احتمالی خودروی خود، کمک بگیرید. دست‌ ها و پا هایتان میتوانند ابزار مناسبی در تشخیص برخی از مشکلات فنی خودرو مفید واقع شوند. از دست‌ها می‌توانید برای تشخیص مشکلات مربوط به سیستم تهویه یا کولر AC (دگمه فشاری AC در جلوی داشبورد خودرو است)، و بخاری تا فرمان ماشین بکارگیری کنید.

گام اول: لرزش و ارتعاش غیرطبیعی

گام دوم: بررسی داشبورد و اجزای کنسول مرکزی

گام سوم: دریچه‌های کولر و بخاری

گام چهارم: فرمان خودرو

غربیلک فرمان ، بیشتر از هر قطعهٔ دیگری با دستان شما در ملموس است.

– لرزش یا ارتعاش بیش‌ازحدِ فرمان حاکی از این است که چرخ‌ها یا ترمز مشکلی دارد. 

–  شل بودن فرماننشان از این است که اهرم تای‌راد یا سیبک فرمان اشکالی دارد.

-اگر فرمان به‌سختی برمی‌گردد، میتوان گفت احتمالا مشکلی در اجزای فرمان خودکار بوجود آمده است.  

-اگر فرمان خودرو به‌ حرکات شما واکنش مناسبی نشان نمی‌دهد ، نشان‌دهنده مشکل در ستون فرمان یا دنده شانه‌ای فرمان در بخش جعبه فرمان میباشد.

-اگر دنده به راحتی یا اصلا جا نمی‌رود ، گیربکس (جعبه‌دنده) شما مشکل دارد. گیربکس بههمراه دیفرانسیل و اکسل ، میل گاردان و پلوس اجزای سیستم انتقال قدرت از موتور را تشکیل میدهند.

گام پنجم: پدال‌ها

ازآنجاکه پاها با پدال‌ها در ارتباط هستند، ساده‌ترین روند برای شناسایی منبع مشکل در هریک از پدال‌ها این است که با پاهایتان آن را حس کنید.

شاید هم مشکلی در پدال گاز وجود داشته باشد، مثل عملکرد ضعیف ساسات (که باعث می‌شود موتور به‌سختی روشن شود) یا چسبیدن پدال به کف. دراین‌صورت، احتمالا یک مشکل مکانیکی در موتور، سیستم سوخت‌رسانی یا فنر برگردان (return spring) پدال وجود دارد.

اگر هنگام فشردن پدال ترمز لرزش یا رانش ناخواسته احساس می‌کنید، احتمالا مشکل از سیستم ترمز خودرو است. لرزش پدال ترمز معمولا به‌دلیل تاب‌برداشتن روتورهای ترمز یا خراب‌شدن لنت‌ترمزهاست.

اگر خودروی شما گیربکس دنده‌ای یا گیربکس دستی دارد، پدال کلاچ هم دارید. شایع‌ترین مشکل پدال کلاچ این است که در هنگام فشردن، وقتی کلاچ پایین می‌رود، همان‌جا می‌ماند و به حالت عادی برنمی‌گردد. این مشکل ممکن است به‌دلیل فنر برگردان باشد یا اینکه باید سیم کلاچ را تعویض کنید.

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودروی خودو این لینک را کلیک کنید.

 آرامش را با بودن ما در کنارتان تجربه نمایید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *