بستن زنجیر لاستیک خودرو + زنجیر چرخ

مراحل بستن زنجیر چرخ

مرحله اول بستن زنجیر چرخ

ابتدا باید ببینید که از چه سایز زنجیر چرخ‌ هایی استفاده میکنید که آیا با اندازه لاستیک‌ های شما مطابقت ابعادی دارد یا خیر؟! در انتهای لبه خارجی لاستیک‌ ها یک رشته طولانی از حروف و اعداد وجود دارد که هنگام خرید زنجیر چرخ ،یاید به به این اطلاعات دقت کنید. مثلا P215 /65R18 89H یکی از این نوشته‌ ها است. فارغ از معنا و مفهوم حرف P یا حروف دیگری، سه عدد پس از آن (در اینجا  مثلا ۲۱۵)، بیانگر عرض تایر خودرو به میلی‌تر است. دو عدد بعد از اسلش نشانگر ارتفاع دیواره جانبی تایر بصورت درصدی از عرض تایر میباشد. که در این مثال ارتفاع دیواره جانبی تایر، ۶۵ درصد عرض آن ۲۱۵ است و تقریبا برابر با ۱۴۰ میلیمتر می باشد. دو رقم پس از حرف R نیز اندازه رینگ لاستیک بر حسب اینچ را به نمایش می گذارد، که در این مثال ۱۸ اینچ است.البته فروشندگان نیز می‌وانند در انتخاب زنجیر چرخ مورد نظر شما ، به شما کمک کنند.

مرحله دوم بستن زنجیر چرخ

بسته بندی زنجیرها را باز کنید و پیچ و تابهای روی آن را باز نموده بطوری که همه جای آن آزاد باشد. این روند کار ، ممکن است بیشتر از حد انتظار شما زمانبر باشد مثل: پیچ و تاب هندزفری ، پس مناسب است از قبل به این موضوع توجه کافی داشته باشید. 

مرحله سوم بستن زنجیر چرخ

 اگر اهل مسافرتهای طولانی و یا اینکه در مناطق سردسیر زندگی میکنید، در اوایل فصل سرما زنجیر چرخ‌ را آماده  و در کیف‌ های مخصوص در صندوق عقب خودروی خود بهمراه داشته باشید. محافظت از زنجیرچرخ باعث عمر طولانی و کارکرد مناسب آن‌ می‌گردد. ؛ همیشه آنها را در جای خشک و به دور از رطوبت نگهداری فرمایید. اگر وسیله نقلیه شما تک دیفرانسیل باشد دو زنجیر چرخ برای خودرو شما کفایت میکند، اما چنانچه خودرو شما دو دیفرانسیله می باشد، هر چهار چرخ خودرو را به زنجیر چرخ مجهز کنید.

مرحله چهارم بستن زنجیر چرخ

بعد زاز توقف کامل خودرو در مکان مناسب، از بالا بودن ترمز دستی اطمینان حاصل فرمایید . برای اطمینان از درستی اندازه زنجیز چرخ و تایر ، زنجیر را در بالای چرخ قرار داده و صاف کنید و به دو طرف بچرخانید، در این حالت باید حدود سه چهارم تایر توسط زنجیر چرخ پوشش داده شده باشد.

مرحله پنجم بستن زنجیر چرخ

زنجیر های چرخ را روی زمین و بصورتیکه خارهای ان روی زمین باشد، جلوی تایر پهن نمایید ، در این حالت وسیله نقلیه خود را کمی به سمت جلو برانید بطوری که لاستیک خودروی شما دقیقا در وسط زنجیر چرخ قرار بگیرد.

مرحله ششم بستن زنجیر چرخ

فرمان خودرو را به داخل بچرخانید تا با دسترسی بهتری به دو طرف زنجیر اتصال به یکدیگر را انجام دهید. دقت کنید که اگر قصد دارید برای تایرهای سمت راست زنجیر چرخ  ببندید فرمان را به سمت چپ بچرخانید.

مرحله هفتم بستن زنجیر چرخ

قلابهای دو لبه زنجیر را از قسمت داخلی تایر و در نزدیکی محور ، بهم قالب کنید تا زنجیر چرخ بخش باقی‌مانده از چرخ را بطور کامل بپوشاند . سپس لبه قلاب دوم را که در بخش خارجی لاستیک قرار گرفته را به همدیگر وصل کنید ، سپس برای محکم شدن زنجیر  ، بست‌ ها را بوسیله آچار مخصوصی محکم کنید .

مرحله هشتم بستن زنجیر چرخ

از همطرازی اتصالات درونی و بیرونی زنجیر چرخ مطمئن شوید.

مرحله نهم بستن زنجیر چرخ

این فرآیند پس از مدتی تمرین در پارکینگ منزل خود  ، سرعت و مهارت شما را در بستن زنجیر ، افزایش میدهد.

مرحله دهم بستن زنجیر چرخ

بعد از اطمینان از محکم بودن زنجیر چرخ، ماشین را روشن نموده و حدود سی متر به جلو برانید. پس از کنترل دوباره،  جهت داشتن سفری ایمن یکبار دیگر تمامی زنجیر چرخ ها را کنترل کنید.

جهت دریافت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودروی خودو این لینک را کلیک کنید

امنیت خاطر را با بودن ما در کنارخود تجربه نمایید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *