گیاهان دارویی + اکالیپتوس

گیاه اکالیپتوس

اکالیپتوس یک گیاه بسیار عجیب بحساب می آید که دارای  خواص سایر گیاهان دارویی است که ویژگی های منحصر به فردی را در خود دارد که در کلیه کتابهای طب سنتی از ان به عنوان گیاه تعجب برانگیز به ثبت رسانده است .

بیش از هزاران سال است در طب چینی‌ ، طب هندوستان ، طب یونانی‌ها و بقیه نقاط اروپا برای درمان بسیاری از بیماری‌های مختلف از اکالیپتوس استفاده می‌ کردند. 
تهیه روغن این دارو بعد طی فرایند های تبخیر ، تقطیر برگ اکالیپتوس ، حاصل می شود. این روغن مایعی بی‌رنگ با بوی چوبی، شیرین و قوی می باشد ، روغن اکالیپتوس حاوی یک ترکیب شیمیایی خاصی به‌ نام «اوکالیپتول» می باشد. برگ اکالیپتوس حاوی فلاوونوئید ها و تانن‌ ها می باشد.
فلاونوئیدها ،  آنتی اکسیدان های گیـاهی می باشند و تانن‌ ها ترکیباتی می باشند که که در کاهش التهابات تاثیر بسزایی دارند. 

کاربرد گیاه اکالیپتوس 

اگر به دنبال یک گیاه برای پیشگیری و نیز درمـان تنگی نفس ، آسم ، گرفتگیهای ریوی ، بـرونشیت و آنفولانـزا هستید ، گیاه دارویی اکالیپتوس را مد نظر قرار دهید. یکی از ده گیاهی که می توانند بر روی بهبود عملکرد ریه انسان تاثیر موثر و مفیدی داشته باشد، گیاه اکالیپتوس می باشد ، همچنین لازم به ذکر است که گیاه اکالیپتوس تاثیر بسزایی در تنظیم سطح قند خون دارد.

روش مصرف اکالیپتوس :

روش اول: استفاده از آن در چای کیسه ای میباشد ،  که بعنوان چای اکالیپتوس در بازار عرض میگردد. میتوانید از عصاره این گیاه یا روغن اکالیپتوس به میزان دو قطره در یک لیوان آب جوش بریزید و  حوله را به دور سر پیچیده و بخور مجاری تنفسی برای خود تهیه نمایید. میتوانید برگ های تازه این گیاه را بشویید و در یک قابلمه با آب در حال جوشیدن مخلوط کنید تا هوای محیط را تمیز و ضد عفونی نمایید که این روش از بهترین روشهای درمان برای سرما خوردگی و آنفولانزا می باشد.

 

نکات درمانی درباره گیاه دارویی اکالیپتوس  

بخور دادن با اکالیپتوس فاقد عوارض است اما مصرف خوراکی آن به هیچ عنوان تجویز نمی گردد. در بسیاری از لوازم بهداشتی و درمانی که بعنوان درمان گرفتگی بینی استفاده میگردند ، می توان از اکالیپتوس و کافـور استفاده نمود.

 

خواص درمانی اکالیپتوس برای سلامتی و کاربردهای آن

گیاه اکالیپتوس فواید بسیاری برای سلامتی انسان دارد ، البته هنوز خیلی از این فواید اکالیپتوس نیز  در تحقیقات ثابت نشده است ولی خواص مورد تاکید طبیبان بشرح زیر است:

– ضد میکروبی اکالیپتوس

– سرماخوردگی و مشکلات تنفسی

– سلامت دهان و دندان

–  عفونت‌های قارچی و زخم‌های پوستی

–  خواض ضدالتهابی

– خواص آرامش‌ بخش

– خاصیت دافع حشرات

– خاصیت تسکین درد

–  تحریک دستگاه ایمنی

–  کنترل دیابت

– التهاب مفاصل 
گرفتگی بینی
زخم‌ها و سوختگی‌ها
تبخال 
بیماری‌های مثانه
دیابت 
تب
آنفولانزا

 

 

برای دریافت و استعلام و خرید آنلاین بیمه شخص ثالث خورو ، لینک زیر را کلیک کنید:

 

 

 آرامش خاطر و امنیت را با بودن ما در کنار خود تجربه کنید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶       ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *