عیب بابی و تعمیر خودرو + واشر سرسیلندر

واشر سرسیلندر خودرو :

شاید بارها کلمه سوختن واشر سرسیلندر یا آب و روغن قاطی کردن خودرو را شنیده باشید.

وظیفه واشر سرسیلندر ، یکپارچه سازی فضای بین سیلندر و سرسیلندر است. (اصطلاحاً آب بندی کردن فضای بین سیلندر و سرسیلندر را انجام میدهد ) تا از نشت گاز از محفظه احتراق ، و نیز نشت آب از کانال های آب و نشت روغن از کانال های روغن جلوگیری بعمل آورد. شایان ذکر است آب بندی واشر سرسیلندر امری حائز اهمیت بوده چراکه هر گونه نشتی گاز در عملکرد موتور تاثیرات بسزایی در عملکرد سیستم قوای محرکه خودرو دارد و باعث کاهش راندمان و قدرت موتور می گردد.

جنس واشر سرسیلندر از پنبه نسوز ، فولاد و نیز مس است تا بتواند فشار و حرارت زیاد ناشی از موتور را تحمل نماید. وقتی واشر سرسیلندر دفورمه می شود به آن به اصطلاحا سوختگی واشر سرسلیندر می گویند.  که در حقیقت از فرم خارج شدن این قطعه باعث از بین رفتن آب بندی بین سیستم های مختلف موتور می گردد.

به چه دلایلی واشر سرسیلندر می سوزند؟

–  کم بودن آب رادیاتور
– بسته شدن مجرا های عبور آب در موتور 
– خنک نشدن آب رادیاتور به دلیل رسوب و یا نقص در عملکرد پروانه رادیاتور
– ایراد در عملکرد ترموستات.
– اشکال در کارکرد پمپ آب (واتر پمپ) و عدم گردش مناسب جریان آب در موتور
– شلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور دچار پیچ خوردگی شده باشند
– رانندگی طولانی مدت در ترافیک و فشار بر موتور در فصول گرم گرم سال

* لازم به ذکر است که سوختن واشر سرسیلندر بصورت لحظه ای نیست که فکر کنید در یک لحظه خاص و در یک ساعت بخصوصی رخ داده باشد، بلکه ابتدا اول آب رادیاتور داغ می کند و دما و حرارت افزایش پیدا می کند و دقایقی بعد از رسیدن آمپر به خط قرمز نشانگر، مرحله شروع صدمه دیدن واشر سرسیلندر می باشد. پس در صورت بروز چنین شرایطی بایستی ماشین خود را توسط بکسل به تعمیرگاه منتقل نمایید، زیرا در صورت بی توجهی به مشکل رخ داده ممکن است آسیب های جدی تری خودروی شما را مورد تهدید قرار دهد و هزینه های بسیار گزافی را به شما تحمیل خواهد کرد.

اگر تعمیرگاه به محل توقف خودروی شما نزدیک بود، باید برای ادامه مسیر ابتدا درب مخزن روغن موتور را باز کنید تا آبی که با روغن قاطی شده ، در اثر حرارت بخار شود ، کمه دراین مرحله می توانید دوباره خودروی خود را روشن نموده و به تعمیرگاه نزدیک موقعیت خود هدایت نمایید.

هنگام جوش آوردن خودرو چه کنیم؟

به محض دیده شرایط جوش آوردن خودرو سریعاً توقف نموده و ماشین را خاموش نمایید ،  کاپوت رو بالا بزنید و هر سی الی چهل ثانیه موتور رو در حد سه  الی چهار ثانیه روشن کرده و مجدداً خاموش کنید. این حرکت را چندین بار تکرار کنید.

اگر خواستید به خودریتان اب اضافه کنید، حتما ماشین را روشن بگذارید  تا حرکت و پمپاژ در پمپ آب  ، آب را به تمام جاهای موتور برساند.

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو، اینجا را کلیک نماید

 

  شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت بیمه در خدمت شماست.

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *