گیاهان دارویی + دونگ کوئی

 

 

گیاه دارویی دونگ کوئی

گیاه دونگ کوئی از گروه نباتات محسوب میشود.  مردم از ریشه آن را برای تهیه دارو استفاده می کنند . از دونگ کوئی برای دردهای عادتهای ماهانه ، سندرمهای قبل از قاعدگی PMS و نشانه های یائسگی کابرد دارد و همچنین به شکل خوراکی به عنوان  تمیز کننده خون هم مصرف میشود. برای کنترل فشار خون ،  نازایی ، التهاب مفاصل ، زخم ها ، کم خونی ها ، یبوست ها و همچنین در  درمان حملات آلرژیک مفید است. دونگ quai نیز بصورت خوراکی برای پیشگیری و درمان از دست دادن رنگ پوست ( از بین رفتگی رنگ پوست ) و پسوریازیس کاربردهای گسترده ای دارد.
برخی از آقایان با استفاده از دونگ کوئی بر روی پوست آلت تناسلی خود ، برای درمان زود انزالی استفاده می نمایند . در زود انزالی ، بصورت مستقیم بر روی پوست آلت تناسلی در ترکیب با سایر گیاهان مثل  ریشه جینسنگ Panax، deserticola Cistanches ، گونه Zanthoxyl ، دانه Torlidis ، گل میخک ،  ریشه Asiasari ، پوست دارچین ، سم وزغ و نیز کرم (SS) ) بکارگیری می نمایند. این ترکیب را  قبل از برقرار کردن رابطه جنسی ، به سر آلت  مردان ،  یک ساعت قبل از نزدیکی ، بمالید و بلافاصله قبل انجام رابطه جنسی بشویید.

بهترین راه تهیه دونگ کوئی

به گفته ناتاراجان گیاهان چینی به ندرت بصورت جداگانه استفاده می گردند ایده  اصلی طب سنتی گیاهی چینی این بوده که این گیاهان با هم عمل می نمایند و ممکن است عوارض جانبی را در بر داشته باشد،  لذا از ترکیبات گیاهی این گیاه  برای اهداف بهداشتی خاصی استفاده می شود. توصیه ناتاراجان به این است که هر کسی برای تشخیص و درمان با گیاهان چینی، اول باید علائم و نشانه های بیماری را توسط پزشک معتمد آموزش ببیند و بعد آن درمان را شروع نماید. بسیاری از گیاهان چینی بصورت فله ای و یا نیز بصورت خام، از جمله ریشه و شاخه را هستند ، همچنین اشکال گرانول از گیاهان وجود دارندکه می تواند با آب جوش مخلوط شده و به شکل قرص مکمل نیز در عرضه شود.

اشاره ناتاراجان بر این است که استفاده از فرم خام و گرانول قابل توصیه است.

بسیاری از درمان های گیاهی و مکمل های دونگ کوئی توسط سازمان بهداشت و غذا و داروی آمریکا  ( FDA ) تهیه نشده . دکتر مورتون تاول ، متخصص قلب و عروق ایندیاناپولیس و نویسنده کتاب ( Snake Oil is Alive and Wel ) علیه استفاده از شاخ و برگ گیاهان توصیه های بخصوصی دارد.

نگرانی های ایمنی در مورد دونگ کوئی  

دونگ کوئی میتواند برای بزرگسالان زمانی که بصورت خوراکی استفاده میشود ، یا وقتی که روی پوست به عنوان کرم مالیده می شود،  ایمن بوده و  پس از استفاده طولانی مدت یا مکرر باید به توصیه های خاصی عمل نمود.

دونگ کوئی می تواند باعث زیاد شدن حساسیت پوست به نور خورشید گردد و  ممکن است شما را در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست قرار دهد هنگام خارج شدن از منزل از ضد آفتاب بکارگیری کنید به خصوص اگر پوست شما روشن باشد.
مصرف زیاد دونگ کوئی در یک مدت زمانی طولانی ناامن بوده و میتواند ترکیبات سرطان زا را ایجاد کند.

اقدامات احتیاطی مخصوص دونگ quai

بارداری و شیردهی 

مصرف دونگ کوئی خوراکی در طی بارداری میتواند برای نوزادان خطرناک باشد. دونگ کوئی  عضلات رحم را تحت تاثیر قرار دهد ، همچنین گزارشی از ارتباط یک ترکیب خاصی از گیاه مذکور با نقص کودک ، هنگام تولد نوزادی که مادرش در طول سه ماه اول بارداری از ترکیب دارای دونگ کوئی استفاده کرده بود ثبت شده است.
لازم به ذکر است که در حال حاضر اطلاعات کافی در مورد ایمنی استفاده از دونگ کوئی در طی شیردهی وجود ندارد.

کمبود پروتئین – S 

برای افرادی که از کمبود پروتئین S رنج میبرند، خطر افزایش لخته شدن خون وجود دارد برخی از نگرانی هایی که دونگ کوئی میتواند خطر ابتلا به تشکیل لخته های خونی را  در این افراد ریاد کند ، به دلیل برخی از اثرات استروژن است.

جراحی 

هرچند دونگ کوئی باعث کند شدن فرایند لخته شدن خون در بدن انسان می شود ولی  این موضوع میتواند خطر ابتلا به خونریزی حین و بعد عمل جراحی را زیاد کند. حداقل دو هفته قبل عمل جراحی ، مصرف دونگ کوئی را  متوقف کنید.

 زندگی با امنیت را با ما تجربه کنید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶       ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶     ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *