عیب یابی و تعمیر خودرو + نشانگرها

 

تاکنون سه مقاله در خصوص روشهای تشخصی اولیه ایرادات و اشکالات مربوط به کارکرد خودروی خود بدون داشتن دانش فنی خودرویی ارائه شده که چگونه میتوانید از حس لامسه و حس بویایی و حس شنوایی خود کمک بگیرید و در دام کلاهبردارانی که اقدام به دریافت هزینه های گزافی بابت تعمیرات انجام نشده خودری شما ، از شما دریافت میکنند، نیافتید. اگر تاکنون مقاله های مذکور را مطالعه نکرده اید،بشدت به شما توصیه میگردد که حتما آن مقاله ها که در همین سایت است را مطالعه کنید تا دیدگاه وسیعتری نسبت به موضوع اشکالات خودرویی خود پیدا کنید.

حال این مقاله سعی بر ان داریم که به شما توضیح دهیم که چگونه میتوانید با توجه به نشانگرها و امپرهای خودرو، میتوانید به تشخیص اولیه ایراد و اشکالات احتمالی خودروی خود برسید و تا حد امکان بدون نیاز به هزینه های اضافی ، بتوانید آن ایرادات را برطرف کنید.

نشانگرها

اساسا تمام نشانگرهای هشدار دهنده به این جهت در خودرو تعبیه شده‌ اند که شما را از مشکلات و ایرادات آگاه نمایند تا شما بتوانید با توجه به انها خطرات احتمالی را رفع کنید.

گام اول: از همه حواستان ، با دقت استفاده کنید

اصولا در اوقاتی که رانندگی می کنید، چشم‌های شما باید بطور مستقیم به جاده روبرو باشد. دود بلند شدن از روی کاپوت خودروی شما ، تنها چیزی که است میتوانید آنرا با چشم‌ های خود مشاهده کنید. بنابراین قبل رسیدن به این مرحله ، از بقیه حواستان برای کنترل خطرات احتمالی در آینده اسفتاده نمایید.

گام دوم: بررسی چراغ‌ های هشدار دهنده

چراغ‌های هشداردهنده روی داشبورد نشان دهنده های عملکردی خودروی شما را به نمایش می گذارد. همیشه باید حواستان به به داشبورد هم باشد ، ولی بهیچ‌ عنوان نباید به نشانگرهای داشبورد خیره شوید و فقط حق دارید با نگاه‌ های سریع و کوتاه، آنها را کنترل و بررسی نمایید. 

با توجه به اینکه تعدادی چراغهای هشدار دهنده روی داشبورد تعبیه شده که هریک از آنها ماموریت خاصی دارند ، در هنگام بروز مشکل خاصی، هشدار بخصوصی را به شما اعلام میکند.

اصلی‌ ترین و مهمترین چراغ روی داشبورد ، چراغ کنترل موتور (Check) می باشد.  اگر این چراغ روی داشبورد روشن شد، به این معنی است که در اولین فرصت ممکنه و سریعاٌ موتور خودروی خود را به مکانیک مورد اعتمادتان نشان دهید.

 

بیاد داشته باشید و فراموش نکنید که تمام مراحل برای عیب یابی اتومبیل شما است و قرار نیست خودتان دست به اچار شوید و اقدام به تعمیر خودرو کنید، زیرا فرض بر این بود که شما از اطلاعات فنی خودرویی هیچ اطلاعاتی ندارید و با این کارها فقط متوجه میشوید که ایراد از کجای خودروی شما ناشی می شود و باید به کجا مراجعه کنید (مکانیک / برقکار / . . . ).

جهت دریافت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودروبه صورت آنلاین اینجاکلیک کنید.

 

 امنیت خاطر را با بودن ما در کنارخود تجربه نمایید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *