خواص و فواید کندر + روش استفاده ار کندر

خواص کندر برای سلامتی

بررسی تمام فواید و خواص کندر و روغن کندر :

کندر درمان همه ی بیماری هاست. کندر ارزشی برابر طلا دارد و روغن کندر نیز یکی از روغن های معطری می باشد و همچنین کندر دارای خواص ضدالتهابی و ضد سرطانی نیز می باشد. این گیاه غنی از خواص ضدالتهابی می باشد. اسید بوسولیک موجود در آن مانع از جدا شدن بافت های سالم می شود. کندر طبیعت گرم و خشک دارد و از نظر خواص آن معتقدند که خشک کننده و قابض و بندآورنده خون است، گازها را تحلیل می برد و در تقویت حافظه بسیار موثر است، از خونریزی های خارجی و خونروی از سینه جلوگیری می کند و اگر با صمغ خورده شود برای رفع بدبویی بینی و تنگی نفس و سرفه مزمن رطوبتی موثر است واز جمله خواص آن شامل :

افزایش و بهبود تمرکز، مبارزه با سرطان، درمان پوکی استخوان، برای درمان آسم مزمن، درمان سندروم روده تحریک پذیر، کاهش التهاب و تسکین سندروم روده تحریک پذیر، کندر برای قلب مفید است، پایین آوردن سطح کلسترول و تری گلیسیرید و آنها را کنترل می کند، درمان مربوط به مشکلات نایژه ها، درمان گرفتگی رگ های خونی، کاهش تب و سردرد، روغن کندر برای کاهش و درمان بوی بد دهان، روغن کندر برای درمان مجاری ادراری، کندر یک تقویت کننده عملکرد مغز است، افزایش هوش و تمرکز، افزایش باروری مردان، مفید برای سلامت رحم، رفع مشکلات تنفسی

 

کاهش تب و سردرد تقویت عملکرد مغز درمان مشکلات تنفسی

طریقه استفاده از کندر :

مطابق نظریه متخصصان طب سنتی چند روش برای نحوه استفاده از کندر وجود دارد: آن را کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آن را در یک استکان آب حل کرده و مصرف کنید. آن را در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده کنید، البته در این حالت کندر کمی تلخ است ؛ بهتر است بدانید جویدن کندر لثه را محکم میکند و بوی دهان را میزداید برای حافظه مفید است و روایت شده برای حفظ قرآن و قطع ادرار و بلغم از آن بخورند. کندر با عسل خورده شود تا فراموشی را درمان کند. اگر تا چند روز هر روز ۳ گرم آن را در آب بخیسانید و ناشتا بخورید برای رفع فراموشی و زیادی بلغم مفید است.

خواص کندر و روغن کندر برای پوست:

نرم کننده پوست، از بین بردن جای زخم ها، از بین بردن جای جوش، از بین بردن جای عمل جراحی و جای زخم ها، از بین بردن ترک پا، ترمیم سلول های مرده پوست و کاهش خطوط و چین و چروک، بازسازی و ترمیم پوست، تقویت ناخن، یک ماده ضدعفونی کننده، از بین بردن زخم ها و بریدگی ها، تسریح بهبود زخم ها، درمان زگیل دو بار در روز و به مدت چندین هفته، درمان گزش حشرات، برای رشد مو، درمان شوره سر، کاهش و یا توقف ریزش مو و داشتن موهای سالم و براق، تقویت ریشه مو و متوقف کردن ریزش مو، تسکین درد، کاهش استرس، کاهش دردهای عظلانی، افزایش گردش خون در قسمت های آسیب دیده و برای  رماتیسمی ها فوق العاده است و همچنین استفاده مستقیم کندر بر ناحیه آسیب دیده به رفع تدریجی خارش کمک میکند و تسکین درد کمر، برای کاهش التهاب و همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن و برای رفع و کاهش مشکلات بینایی فوق العاده است. برای تقویت بینایی مالیدن روغن کندر در اطراف چشم ها، گونه ها و استخوانهای ابرو به مدت چند ماه  اگرچه باعث ایجاد اشک می شود اما در نهایت به تقویت بینایی کمک شایانی می کند.

میتوانید از روغن کندر به عنوان عطر استفاده کنید و یا آن را روی شقیقه هایتان بمالید و ازاسترس خلاص شوید.

خواص و فواید کندردرمان گزش حشرات

 

ممنون از توجه شما عزیزان

شرکت بیمه سایبان امن کوثر افتخار دارد به عنوان مشاور امین شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *