شرایط عمومی بیمه مسئولیت + تعهدات بیمه گر

شرایط عمومی بیمه مسئولیت
هر بیمه نامه ای دارای شرایط عمومی منحصر به فردی است که بیمه های مسئولیت هم از این قاعده مستثنی نمیباشند. شرایط عمومی بیمه نامه مسئولیت مدنی بشرح زیر است:
– موضوع قرارداد
پرداخت خسارت‌های ناشی از مسئولیت مدنی ‌‌بیمه‌ گذار، مطابق موضوع درج شده در شرایط خصوصی ‌بیمه‌ نامه در مقابل اشخاص ثالث میباشد.

جبران زیانهایی که بیمه مسئولیت مدنی آنها را پوشش نمی دهند بشرح زیر است:
خسارت‌هایی که به علت عوامل زیر اتفاق می افتد ، ولو اگر ‌بیمه‌ گذار مسئول آنها باشد، شود، شامل تعهدات ‌بیمه‌گر نمی گردد:

الف: زیانهای ناشی از عمد و تقلب ‌بیمه‌ گذار
ب: خسارات مربوط به انفجار هسته‌‌ای و تشعشعات رادیواکتیو
ج: آسیبهای ناشی از جنگ و انقلاب و شورش و اعتصاب و سایر عواملی از این قبیل، مانند: تخلف از قوانین و نظامات دولتی

تعهدات ‌بیمه‌گذار

-‌ بیمه‌ گذار در زمان عقد قرارداد بیمه مسئولیت، وظیفه دارد اطلاعات و مستندات خود را در مورد کیفیت خطر ‌‌بیمه‌ شده بصورت کامل در اختیار ‌شرکت بیمه بگذارد.
درصورتی‌ که ‌بیمه‌ گذار بصورت عمدی مطلبی را که باعث تشدید خطر میشود را مخفی کند و یا اظهار نظرهای خلاف واقع کند و یا حتی اگر موضوع مخفی شده در میزان شدت و ریسک حادثه بی تاثیر باشد، بیمه گر میتواند قرارداد بیمه را از تاریخ صدور بیمه نامه ابطال بداند.

پرداخت حق بیمه:
حق بیمه پرداختی باید پس از صدور بیمه نامه ، یا حداقل قبل از رخ دادن حادثه صورت بگیرد، در غیر این حالت بیمه گر تعهدی در خصوص جبران خسارت وارده نخواهد داشت چرا که رسمیت بخشیدن به قرارداد بیمه مذکور، منوط به پرداخت حق بیمه میباشد.
اگر تغییراتی که در کیفیت و یا شرایط موضوع بیمه نامه بوجود اید ، که این تغییرات باعث افزایشس ریسک خطر در بروز حادثه یا سانحه گردد، باید توسط بیمه گذار به شرکت بیمه گر مورد اطلاع رسانی قرار گیرد.
  بیمه‌گذار وظیفه دارد برای پیشگیری از وقوع سانحه و جلوگیری از میزان خسارت وارده  به موضوع بیمه نامه ، اقدامات احتیاطی لازمه را که هرکس از اموال خود میکند را  انجام دهد . در صورتیکه ‌‌بیمه‌گذار بصورت عمدی از انجام این اقدامات خودداری کند ، ‌‌بیمه‌گر ‌می‌تواند به نسبت میزان اهمال کاری بیمه گذار، میزان خسارت پرداختی را کم کند.

 

امنیت و آسودگی خاطر را با ما تجربه کنید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر
تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶       ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶        ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *