عیب یابی و تعمیر خودرو + بوی غیر متعاف در خودرو

عیب بابی و تعمیر خودرو بدون داشتن مهارت فنی خودرویی:

برای کسانی که فاقد اطلاعات فنی خودرویی هستند با استفاه از حس بویایی خود میتوانند تشخیص اولیه ایراد خودروی خود را انجام دهند، که باید به ترتیب مراحل زیر گام بردارند:

گام اول: هر گونه بوی غیرعادی را جدی بگیرید

آیا در دادخل خودروی شما، بوی غیرعادی حس می‌کنید؟ امکان استنشاق بوهای غیرعادی در خودرو ، بر عکس صدا یا لرزش، کار خیلی راحتی است ، چرا که اصولا خودروها سروصدا و لرزش‌های طبیعی دارا هستند ، اما معمولا بوی خاصی در آن موجود نیست.

گام دوم: بوی اگزوز در داخل خودرو

اگر در داخل خودروی خود ، بوی دود اگزوز متوجه شدید، آن را جدی تلقی کنید زیرا نشانه ان است که دود از اگزوز شما در جایی غیر از محل استاندارد خروج گارها، خارج میشود، که قطعا اگزوز خودروی شما دارای ایرادی مثل سوراخ شدن، میباشد.

گام سوم: بوی بنزین یا روغن داخل خودرو

در صورتیکه در داخل کابین خودروی شما بوی بنزین یا روغن به مشام شما خورد، معمولا نشانه این است که یکی از این دو مایع در محفظۀموتور خودرو نشت می‌ نماید. البته میتوان احتمال داد که بنزین  از اطراف مخزن یا زیر خودرو دارای شنتی است که البته در این حالتها مقداری از آن، در کف زمین قابل مشاهده است.ولی اگر درون محفظهٔ موتور نشتی بنزین داشته باشد، فقط قادر به استشمام بوی ان خواهید بود. 

گام چهارم: بوی مایع خنک‌کننده – ضدیخ

اگر در اتاق خودروی خود بوی مایع خنک‌کننده یا ضدیخ احساس کردید، احتمالا موتور به اندازهٔ کافی خنک نمی‌ گردد و ممکن است در نتیجهٔ گرمای زیاد دچار اسیب دیدگی شود.

گام پنجم: بوی گوگرد

بخشهایی از خودرو هستند که در صورتیکه دچار اسیب دیدگی شوند ، بوی گوگرد از خود متصاعد می نمایند:  باتری و مبدل کاتالیستی . اگر باتری بیش‌ازحد شارژ شود یا اگر مبدل کاتالیستی با خرابی مواجه شود،  بوی گوگرد را درون یا اطراف خودرو استشماق خواهید کرد. البته گاها مشاهده شده که ایرادات مربوط به سیستم سوخت بوی گوگرد را ایجاد کرده است.

گام ششم: بوی چوب یا لاستیک سوخته

وقتی اصطکاک و گرمای زیادی به اجزای  لنت‌ترمز یا کلاچ وارد گردد، میشود بوی چوب یا لاستیک سوخته را در داخل کابین خودرو احساس کرد.

گام هفتم: بوی قارچ یا کپک

هنگامی که در داخل کابین خودرو بوی قارچ یا کپک احساس میکنید ، احتمالا مشکل از سیستم گردش هوای خودرو می باشد. این بو از فیلتر هوای کابین خودرو متصاعد می گردد ،  بویژه که اگر مدت‌ها از آخرین زمان تعویض آن گذشته باشد ، ولی باید مد نظر داشته باشید که برخی از مشکلات مربوط به سیستم های تهیوه خودرو یا واحد های گرمایشی و سرمایشی نیز میتوانند چنین بویی را متصاعد کنند. 

 

جهت دریافت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو این لینک را کلیک کنید

 

آرامش خاطر را با بودن ما در کنارتان تجربه کنید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *