گیاهان دارویی + هاماملیس انجیلی

 

گیاه هاماملیس انجیلی Hamamelis virginiana

گیاه دارویی هاماملیس انجیلی که در کتب و منابع لاتین به نام Hamamelis virginiana ثبت شده از گیاهان مورد تاکید قرار گرفته می باشد، که علت اصلی ان فعالیت سیتوتوکسیک را در برابر سلولهای سرطانی افزایش میدهد، میباشد. در ربان فارسی به آن فندق جادویی یا فندق افسونگر هم میگویند. درختچه آن دارای ارتفاع دو الی سه متر بوده که بعضا برحسب شرایط محیطی مناسب بین پنج تاهفت متر که مشاهده شده که موارد مشاهده اینگونه های دارای ارتفاع زیاد بیشتر در جنگلها گزارش شده است .

این درختچه ، شاخه های متعدد و انحناپذیر و برگهای ساده ، خشن و منحصر به فرد ، سبز رنگ یا سبز متمایل به قهوه ای و یا متمایل به زرد دارد. روش شناسایی برگ هاماملیس از دیگر برگهای مشابه مانند برگهای فندق ، ازطریق ظاهر آن یعنی اندازه و عرض و همچنین کناره دندانه ای موج دار و فرم رگبرگهای این گیاه است. گل های زرد رنگ آن بصورت دسته هایی کوچک ، محصور در براکت فلس مانند سه بخشی آن ، در محور ساقه  ظاهر می شوند. هر گل دارای چهار کاس برگ و چهار گل برگ باریک و مچاله شده بوده ، به رنگ زرد روشن همراه هشت پرچم کوچک کوتاه میباشد. در بین این هشت پرچم ، آنهایی که در فواصل گل برگ ها قرار دارند، دارای خاصیت زیاد کردن نسل گیاه را دارند ولی بقیه آنها عقیم می باشند. تخم دان مادگی آن چهار خامه دارد و میوه اش پوشینه می باشد. پس از رسیدن میوه ، دانه های آن با شتاب و سرعت زیاد به خارج پرتاب می گردند.

گیاه هاماملیس از تیره گیاهان بومی آمریکا و کانادا می باشد و در کشورهای اروپایی هم کشت میشود. بیشترین بهره برداری از برگ هاماملیس در کشور های آمریکا و کانادا انجام میشود. رشد کامل این گیاه بین ده  تا بیست سال می باشد.

 

هشدار  و توجه خاص:

مصرف بیش از حد هاماملیس ، قابض یا یبوست آور می باشد و همچنین میتواند ایجاد تهوع و استفراغ کند و نیز مواظب باشید برگهای این گیاه را با برگ درخت فندق اشتباه نگیرید که بسیار به هم شبیه هسند.

 

برای استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید

امنیت و آرامش را با بودن ما در کنار خود تجربه کنید: شرکت سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۳۶۴ – ۰۲۶      ۳۲۸۲۷۲۶۵ – ۰۲۶      ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *