عیب یابی و تعمیر خودرو + کالیپر ترمز اتومبیل

کالیپر سیستم ترمز خودرو:

یکی از مهمترین سیستمهای هر اتومبیلی ، سیستم ترمز آن خودرو می باشد، چون  بدون سیستم ترمز نمی توانید توقف خودرو را انجام دهید و بروز خسارت در هنگام برخور با و خودروهای دیگر را در بر خواهد داشت ،  اهمیت این سیستم بحدی است که ایمنی راننده و سرنشینان خورو را در معرض تهدید قرار میدهد. 

یکی از مهمترین بخشهایی که در سیستم ترمز خودرو نقش اساسی را بازی میکند کالیپر ترمز است که به توقف و ایست خودرو کمک می‌ نماید.  البته لازم است بدانید که اغلب خودروهای امروزی برای چرخ‌ های جلو از ترمز‌های دیسکی استفاده می نمایند ، ولی در خودروهایی که ترمز دیسکی دارند چرخ‌های خودرو به یک دیسک فلزی یا یک روتور چسبیده‌ است که همراه با چرخ‌ ها در حال گردش می باشند. در واقع کالیپر ترمز سرعت چرخ‌ها را با اصطکاکی که با روتور ایجاد می‌ نماید را کم میکند ، کالیپر ترمز مانند یک گیره در بالای روتور بوده که بطور کلی سیستم ترمز بدون حضور کالیپر ترمز فاقد کارایی است.

انواع کالیپر ترمز: 

بطور کلی دو نوع کالیپر ترمز  وجود دارد:

-کالیپر ترمز ثابت

-کالیپر ترمز شناور

کالیپر ترمز شناور تعداد پیستون‌ های آن نسبت به کالیپر ترمز ثابت کمتر است. بطوریکه برای کالیپر شناور یک یا دو پیستون بیشتر وجود ندارد ولی در کالیپر ثابت چندین پیستون بصورت همزمان بکار برد. همین امر از مزیت‌های آن به محسوب میگردد ، البته یاید مد نظر داشته باشید همین امر نیز باعث گرانتر شدن هزینه تامین کالیپر‌های ثابت نسبت به شناورها شناور خواهد شد.

کالیپر ترمز شناور نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به نوع ثابت آن دارد.  زنگ زدگی و گرد و غبار از دلایل اصلی معمول بروز مشکلات مکانیکی برای کالیبر های شناور میباشند ،  و با وجود این گرد و غبار،  کالیبر ترمز ، موفق به جدا کردن روتور از لنت ترمز نمی شود که این امر مسئله افزایش اصطکاک برا به همراه داشته و نتیجه ان تولید گرمای بیشتری است که این گرمای بیشتر در دراز مدت باعث وارد کردن صدمات جدی به این قطعه ارزشمند میگردد.

 

برای استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو این لینک را کلیک کنید

امنیت و آرامش خاطر را با بودن ما در کنار خود تجربه کنید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۳۶۴ – ۰۲۶      ۳۲۸۲۷۲۶۵ – ۰۲۶      ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *