گیاهان دارویی + پاپیتال

 

گیاه پاپیتال Glechoma hederacea

قطعا شما گیاه پاپیتال را در فیلم‌های انگلیسی خیلی دیده اید. پاپیتال گیاهی بوده که بسرعت رشد می‌ کند و از بخش ثابت باغچه‌ های انگلیسی می باشد ، به همین دلیل به نام پیچک انگلیسی نیز شهرت دارد و از آن بیشتر برای پوشاندن دیوار ها و به نوعی عایق بندی حصارها استفاده می‌شود.گاهی هم می‌ تواند به درمان بیماری شما کمک نماید. عشقه که نام دیگر این گیاه است برای درمان سرفه نیز مورد استفاده قرار میگیرد. 

گیاه پاپیتال گیاهی رونده و زیبا است که در طول دو فصل تابستان و پاییز با دادن شکوفه های زیبایی به رنگ سبز و زرد دیوارها را زیبا میکند که حدود هفتاد نوع حشره می‌توانند از شیره آنها استفاده کنند. در فصل زمستان، این شکوفه‌ها تبدیل به میوه‌هایی ریز به رنگهای زرد و یا نارنجی می‌ شوند که غذای مناسبی برای پرندگان به شمار می‌ رود. باید توجه داشته باشید برای خوراک انسانها به هیچ عنوان توصیه نمیگردند و بسیار سمی و خطرناک هستند.

زیبایی گیاه پاپیتال مختص به دو فصل تابستن و پاییز نیست بلکه حتی در بهار هم بسیار زیبا است، چون برگهای سبز رنگ آن شروع به رشد می‌ کنند و پوشش زیبایی ایجاد می‌ نمایند و بخاطر سلامت بالای این گیاه، پاپیتال به ندرت دچار آفات و بیماری می‌ شود.

روش نگهداری:

نور

از اصلی ترین پارامترهای مورد نیاز رشد و نمو این گیاه مکان ایده‌آل برای قرار دادن پاپیتال ، در مکانی خنک است. پاپیتال خیلی با گرما رابطه خوبی ندارد ، بنابراین کنار یک پنجره نورگیر گرم و یک رادیاتور روشن آنرا قرارندهید.
این گیاه علیرغم اینکه اهل سرما بوده ست ، اما عاشق نور هم میباشد، بهمین دلیل یک اتاق روشن که نور غیرمستقیم خورشید را به ان میرسد ، مکانی ایده‌آل برای رشد و نمو این گیاه است. پاپیتال حتی در سایه نسبی هم رشدی مناسبی دارد. گیاه پاپیتال یا عشقه در نور زیاد ، سایه و تقریبا هر نوع خاکی به رشد نیاتی خودادامه میدهد. ولی بیشتر قرار گرفتن در کنار پنجره های نورگیر را ترجیح میدهد.

آبیاری

پاپیتال هم مثل خیلی از گیاهان دیگر ، از غرقاب شدن و خیس نمودن ، خوشش  نمی آید، بلکه همیشه سعی برآن داشته باشید فقط در حد مرطوب نگداشتن خاک ، آبیاری را انجام دهید . دقت نمایید که آبیاری زیار باعث ایجاد لکه های قهوه ای روی برگ ها می شود.
اگر خیلی در زمینه آبیاری گیاهان مهارت و تجربه ای ندارید، می‌ توانید برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی ناشی از آبیاری زیاد کمی سنگ و ماسه به خاک بیافزایید زیرا این کار به عبور آب کمک شایانی می‌ کند.

 

برای استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید

امنیت و آرامش خاطر را با بودن ما در کنار خود تجربه کنید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۳۶۴ – ۰۲۶      ۳۲۸۲۷۲۶۵ – ۰۲۶      ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *