چگونه پوستی شفاف و بدون لک داشته باشیم؟

سفید و شفاف شدن پوست صورت و بدن

داشتن پوستی شفاف, زیبا و بی لک آرزوی اکثر لنسانها به ویژه بانوان است. بخش قابل توجهی از شفافیت و زیبایی پوست مربوط به عوامل ژنتیکی است ولی مقدار قابل توجهی متاثر از مراقبت و نگهداری روزانه از پوست است.

رژیم غذایی شما, اقلیم و آبو هوا, استرس های روزمره, عوامل ژنتیکی و مراقبت های روزانه کیفیت پوست را کاملا تحت تاثیر قرار میدهند.
در وهله اول پیروی از یک رژیم غذایی کامل و جامع علاوه بر تضمین سلامت پوست و مو, عملکرد سیستم ایمنی و سلامت بدن را تضمین میکند.

 مصرف سبزیجات و میوه هابی که دارای کاروتنوئید قابل توجه است،  هم موجب تامین ویتامین A بدن شده در عین حال پوستی روشن و زیبا را به ارمغان می آورد. میوه و سبزیجاتی با رنگ های نارنجی مانند خرمالو ، هویج ، نارنگی، کدو حلوایی انبه و سبزیجاتی با رنگ سبز تیره همانند کلم بروکلی و اسفناج  مثال هایی برای مواد دارای کاروتنوزوئید بالا هستند.
بهترین  روش دستیابی به کاروتنوزوئید بالای مواد غذایی مصرف مواد غذایی به صورت خام یا نیم پز است. به همین علت مدت زمان پخت پز سبزی جات را تا حد ممکن کاهش داده و از برشته کردن آنها خودداری کنید زیرا باعث از بین رفتن میزان قابل توجهی از مواد مغذی انها میشود..

پیش از هر کاری برای مراقبت از پوست خود باید نوع پوست خود را بشناسید و اقدامات مناسب با نوع پوست خود را انجام دهید.

۸ نکته مراقبتی برای شفافیت صورت

روشن کننده پوست صورت

۱٫    استفاده از آبرسان ها و مرطوب کننده ها :

نکته قابل توجه تفاوت آبرسان و مرطوب کننده است.آبرسان ها آب از دست رفته ی پوست را باز میگردانند و مرطوب کننده ها مانع از از بین رفتن آب میانبافتی پوست میشنود. پس از شناختن نوع پوست خود آبرسان و مرطوب کننده مناسب پوست خود را پیدا کنید و آنرا همیشه در روتین پوستی خود جای دهید. استفاده از مرطوب کننده پس از شستشوی صورت لازمه ی پوستی شاداب است .از بین رفتن آب میانبافتی پوست موجب کدر شدن و پیری زودرس پوست میشود. شایات ذکر است آبرسان ها در روتین انواع مختلف پوست حضور دارند و بر خلاف باور عوام حتی چرب ترین پوست ها نیز پس از شستشو به آبرسان نیاز دارند.

۲ .   استفاده از  ضد آفتاب   :

حتی الامکان از بیرون رفتن در ساعات اوج افتاب به خصوص در تابستان و بهار خودداری کنید. در تمامی فصول ضد آفتاب مناسب پوست خود را استفاده کنید و آنرا هر دو الی سه ساعت تمدید کنید. تابش مستقیم آفتاب بزرگترین مخرب پوست میباشد. زیرا پرتوهای مضر نور خورشید علاوه بر سرعت بخشیدن به  روند پیری پوست باعث تیرگی ،کدر شدن، لک های پوستی و از بین بردن شفافیت پوست میشود.

      
۳ .  مصرف مایعات  : 

همیشه ۸ الی ده لیوان مایعات را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید. اگر عادت ندارید این کار را با گذاشتن بطری آب در دسترس خود شروع کنید.

۴ . مراقبت روزانه از پوست  : 

به هیچ وجه با آرایش به خواب نروید. نزدودن آرایش قبل از خواب موجب ایجاد جوش های پوستی، منافذ باز و لک های متعدد روی پوست میشود. به جای استفاده از صابون از ژل شستشوی مخصوص پوست خود استفاده کنید و از اصالت محصول مورد نظر خود هم اطمینان حاصل کنید. تونر هارا در روتین روزانه خود جای دهید. تونر باعث زدودن آلودگی های عمقی پوست از منافذ میشود و موجب شفافیت پوست شده و از جوش زدن جلوگیری به عمل می آورد. آرایش های سنگین را تا حد ممکن کاهش دهید و همیشه از محصولات آرایشی با اصالت استفاده نمایید. ضد آفتاب و آبرسان خود را با توجه به فصل و رطوبت هوا تغییر دهید و پوست خود را با فصل سازگار کنید.

۵ .    ورزش روزانه  : 

ورزش نکردن و عدم فعالیت باعث پیری زودرس و علت بسیاری از بیماری هاست. انجام فعالیت بدنی ضمن افزایش گردش خون موجب دفع سموم و افزایش کلاژن سازی در لایه ی میانی پوست میشود و طراوت, جوانی و شادابی را برای پوست شما به ارمغان می آورد.

۶ . خودداری از مصرف دخانیات  :

سیگار کشیدن موجب کاهش اکسیژن رسانی به پوست شده و پوست را کدر و پیر میکند..همچنین پوک زدن به سیگار موجب بروز چینو چروک در نواحی اطراف دهان افتادگی پوست زیر چشم میشود. برای داشتن پوستی سالم از مصرف سیگار و قلیان جدا خودداری نمایید.

 ۷ . پاکسازی پوست  : 

 پاکسازی مرتب پوست علاوه بر برداشتن سلولهای مرده و شاخی از سطح اپیدرم ، آلودگی ها را هم از عمق پوست زدوده و باعث افزایش تحریک تولید کلاژن در لایه های میانی پوست شده و به علت سم زدایی و جذب مواد مغذی موجب شفافیت و طراوت پوست در نهایت زیبایی چهره میشود.

ماسک های بسیاری موجب پاکسازی و تغذیه پوست میشوند که از جمله آنها میتوان از ماسک جلبک دریایی تالکو نام برد.این ماسک از معدود ماسک هاییست که همزمان موجب پاکسازی عمقی و رساندن مواد معدنی و لازم به اعماق پوست میشود.

۸ . ماساژ صورت  : 

ماساژ درست صورت موجب خون رسانی بیشتر به پوست و بهبود کارکرد عضلات پوست میشود. و در کاهش چین و چروک های ریز و کم عمق صورت، شفاف سازی و جوانسازی صورت میشود.برای داشتن پوستی زیبا ماساژ اصولی صورت را بیاموزید.

شرکت بیمه سایبان امن کوثر مفتخر است که در خدمت بیمه گذاران فهیم خود می باشد.

لطفا برای خرید بیمه نامه به صورت آنلاین اینجا کلیک کنید و مراحل را تا آخر  ادامه دهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *