گیاهان دارویی + خارمریم

گیاه خار مریم

گیاه خار مریم یکی از گیاهان دارای گل بوده که نام علمی آنSilybmommarianum می باشد. رنگ گل‌های این گیاه دارویی قرمز مایل به بنفش بوده و گلبرگ‌ های بنفش آن دارای رگه‌های سفید می باشد. خار مریم با نام‌های دیگری مانند خار اسکاتلندی ، خار شیری ، مدیترانه ، کنگر اسکاتلندی و غیره معروف می باشد. دانه‌های خار مریم حاوی مواد فعال بوده که یکی از مهمترین مواد فعال موجود در این داروی گیاهی سیلیمارین می باشد که عصاره دانه‌های خار مریم را گرفته و از خواص خار مریم و عصاره آن برای درمان خیلی از بیماری‌ ها استفاده می‌ نمایند. سیلیمارین خواص درمانی زیادی مانند: خواص ضد التهابی ، آنتی اکسیدانی و ضد ویروسی دارد. از جمله خواص خار مریم می‌توان به درمان سرطان ، مراقبت از کبد ، افزایش شیرمادران ، درمان اختلالات کیسه صفرا و کاهش وزن نیز اشاره نمود.

در مجموع میتوان خواص اصلی این گیاه برای موارد زیر تاکید کارشناسان واقع شده است: خواص درمانی خار مریم برای درمان کبد، افزایش شیر مادران ، بهبود سلامت قلب ، دیابت ، ضـد سرطان ، درمان پوست ، لاغری.

خواص درمانی خار مریم

گیاه گلدار خار مریم دارای خواص درمانی و دارویی  خیلی زیادی بوده که از مهمترین و معروفترین خواص آن میتوان به تاثیر آن در حفظ سلامت عمومی کبد و درمان اختلالات کبدی اشاره نمود. 

– محافظت از کبد

خار مریم بخاطر داشتن فلانوئیدی بنام سیلی مارین موجب سم زدایی کبد می‌ گردد.

–  افزایش شیر

خار مریم باعث افزایش ترشحات هورمون پرولاکتین میگردد که باعث زیاد شدن شیر مادران شیرده می گردد.

–  بهبود سلامت قلب

عرق خار مریم بخاطر اینکه اسید‌های چرب مفید و امگاسه زیادی که در خود دار،  که برای سلامت قلب بسیار مفید است. دم کرده خار مریم مقادیر زیای آنتی اکسیدان و مواد مغذی دارد که موجب کاهش کلسترول خون و فشار خون بالا گردیده و به همین جهت باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سکته قلبی می‌ گردد.

– دیابت

عصاره   گیاه خار مریم بعلت داشتن آنتی اکسیدان‌ ها ، اسید های چرب و سیلیمارین و نیز از طریق این ترکیب ، می‌تواند موجب تنظیم مقدار انسولین و حفظ سطح قند خون گردد و این خاصیت خار مریم برای افراد مبتلا به دیابت نوع دو هم مفید و کارساز می باشد. عامل  HBA1C معیاری مناسبی برای کنترل قند خون بوده و در موارد متعددی مشاهده شده که مقدار HbA1c در افرادی که با نظم خاصی از سیلیمارین استفاده می‌ کنند نیز کاهش می باید. خار مریم حاوی مقادیر قابل توجهی از این سیلیمارین ها بوده که از این راه می شود قند خون را  کاهش داد.

لینک زیر برای دریافت و استعلام بیمه شخص ثالث خوروی شما است: لطفا کلیک کنید:

 

 

آرامش خاطر و امنیت را با بودن ما در کنار خود تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶       ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *