گیاهان دارویی + گل برفی

گیاهان دارویی گل برفی

گیاه دارویی گل برفی از اوایل قرن هجدهم بعنوان گیاهی دارویی مورد استفاده قرار گرفته است. از پیکر رویشی، گلها و ریشه این گیاه در عمده فارماکوپه ها بعنوان دارو ذ کر شده و خواص درمانی آن نیز معرفی گشته است. کونوالاریا از کلمه لاتین کونوالیس به معنای درّه گرفته شده است. ماژالیس نیز از کلمه می (نام ماه میلادی) استخراج شده است که مبین گلدهی این گیاه در ماه می است. از مواد مؤثر در این گیاه برای مداوای بیماری های مربوط به قلب و دستگاه گردش خون استفاده های فراوانی می شود. گل برفی در کشورهای روسیه و آلمان در سطوح بسیار وسیعی وسیع کشت میگردد.

مشخصات ظاهری گیاه گل برفی

گیاه گل برفی، گیاهی از خاتواده گیاهان علفی است و عمر گلدهی آن چندساله بوده و متعلق به تیره سوسن ها است و معمولاً در مکان های سایه دار نواحی جنگلی و باغها می رویند. ریزوم گیاه گل برفی استوانه ای شکل ، مفصل دار (بندبند) و منشعب می باشد که بصورت افقی و خزنده در زیر خاک رویش می نماید. از ریزوم در سالهای اول یا دوم رویش، دو تا سه برگ به وجود میاید ، اما ساقه در سالهای بعد تشکیل می شود. برگها در فصل بهار ، از قسمت پایین ساقه که کم و بیش پولکی شکل و بسیار ظریف هستند ، رویش می ­کنند. برگها بیضی شکل ، به طول ده تا بیست سانتی متر و تقریباً نوک تیز هستند. ناحیه پایین برگ (نزدیک به ساقه)، باریک و کشیده می باشد.

رنگ گلهای گل برفی سفید بوده  و زنگوله ای شکل و کم پشت  و به صورت خوشه روی ساقه های گل دهنده قرار دارند. این گلها در اردیبهشت ظاهر می شوند و بوی خاصی دارند. میوه کروی شکل و داخل آن چهار تاده بذر قرمز رنگ به قطرسه تا چهار میلی متر و به شکل تخم مرغ وجود دارد. وزن هزار دانه ، شانزده تا هفده گرم می باشد. 

برگ های گیاه گل برفی علاوه بر گلیکوزید ، حاوی مقادیر قابل توجهی فلاونویید نظیر «کورستین»، «ساپونینهای استروییدی»، «رزین» و همچنین اسانس است. تحقیقات نشان داده که مقدار گلیکوزیدهای موجود در برگهای جوان حدود ششصد و چهل میلی گرم در صد گرم است، در حالی که در برگهای مسن تر مقدار آن افزایش می یابد و به هزار میلی گرم در صد گرم می رسد.

رنگ برگ های گل برفی زرد بوده و کیفیت دارویی آنها قابل قبول و مطلوبی نیست. گل ها دارای عطر بخصوصی هستند که ناشی از وجود «فارنزول» در انها می باشد. کمیت و کیفیت مواد مؤثر موجود در گونه های مختلف این گیاه مختلف است و شرایط اقلیمی محل رویش وابستگی دارد.

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک کنید.

 

امنیت خاطر را با ما در کنارخود تجربه نمایید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *