گیاهان دارویی + سیاه توسه

 

گیاه دارویی سیاه توسه

گیاه سیاه توسه یکی از گیاهان دارویی بسیار عالی است که برای درمان یبوست مورد توجه زیادی قرار می گیرد. خواص سیاه توسه باعث شده از این گیاه بعنوان یک تسهیل کننده در درمان بخشی از بیماری ها استفاده گردد. ضمن اینکه در بعضی از بیماری ها نقش یک درمانگر بدون واسطه را بازی میکند.

خواص سیاه توسه 

سیاه توسه از داروهای گیاهی باارزش بوده که دارای خواص زیادی است. این دارو با نام علمی Frangula Frangula شناخته میگردد. 

مردم از قدیم الایام با دمنوش  گیاه سیا توسه آشنایی داشتند. این گیاه دارویی بیشترین کاربرد خود را برای برطرف کردن یبوست مزمن نشان داده است .

ترکیبات موجود در سیاه توسه

گیاه سیاه توسه از نظر ظاهری ، شبیه به گیلاس می باشد. این گیاه در ناحیه ساقه، برگ و سایر اجزا ، دارای مصارف دارویی بوده و تمام اجزای گیاه مهم تلقی می شوند.  مایع سرخ رنگی که در آن موجود است از امودین داخلی تحت تاثیر بنزن و آمونیاک گیاه ناشی میگردد. شود. اثر مسهلی این گیاه از گلوکوزید حل شده در آب با نام فرانگولین منتج میوشد.

تمام خواص و فواید این گیاه فقط در میوه آن نهفته نیست بلکه برخی از خواص سیاه توسه در بافت پوستی گیاه قابل دریافت می باشد. امودین موجود در این گیاه دارویی نیز با بلورهای سوزنی به شکل محلول در اتانول و همچنین در شکل غیر محلولی با اثر تسهیل کنندگی خیلی خوبی ، قابل مشاهده است. این اثر در خواص انگور و ریواس مشاهده شده است.

شکل ظاهری گیاه سیاه توسه

این گیاه از زمره گیاهان بدون تیغ بوده و ارتفاعی حدود با یک تا شش متر دارد. شاخه هایی تیره رنگ داشته و در بین این شاخه های تیره، رگه های سفید رنگی موجود است. برگهای این گیاه در نوع خود منحصر به فرد بوده و حدود ابعادی آن به سه سانتیمتر در سه سانتی مترمی رسد که فاقد کرک بوده و گل های زیبایی نیز به شکل تجمعی یا منفرد هستند. این گل ها نیز بسیار شفاف و کوچک هستند و در رنگ سفید متمایل به رنگ گلی خود را به نمایش می گذارند.

فصل برداشت این گیاه در بهار بوده و دقیقا در ماه های اردیبهشت تا تیر ماه قابل بردشت است. این برداشت با جدا سازی پوست شاخه ها قابل انجام است. آنگاه این نوارها در معرض هوای آزاد قرار میگیرند.

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک کنید

 

 امنیت را با بودن ما در کنارخود تجربه نمایید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *