گیاهان دارویی + گیاه شاه تره

گیاه دارویی شاه تره

گیاه دارویی شاتره که نام علمی آن Common Fumitory مشهور است با نام‌ های دیگری مانند بقله‌الملک، شاه‌ترج و پیت پاپارا نیز شناخته شده است.

گیاه دارویی شاه تره گیاهی از خانواده گیاهان علفی بوده و این گیاه را در اوایل زمان گلدهی آن جمع آوری می‌ نمایند و از داروی گیاهی آن به اشکال کپسول، قرص، چای، لوسیون چشم و عصاره عرضه می‌شود. شاتره در شرایط آب و هوایی معتدل به خوبی رشد می‌ کند و دارای گل‌ های با رنگ متفاوت بوده و از گذشته های دور ،  مورد توجه اطباء سنتی بوده است. ازجمله کشور‌هایی که مصرف شاه تره در آنها خیلی شایع‌، میتوان به استرالیا ، انگلستان ، فرانسه ، آفریقا ، اسپانیا ، آمریکا و اتریش نام برد. شاه تره از گیاهان دارویی است که از گذشته مورد توجه طب سنتی قرار گرفته است.

طبیعت شاه تره در طب سنتی

طبیعت این گیاه در طب  سنتی سرد و خنک شناسایی کرده اند و و بیشترین کاربرد در طب سنتی برای این گیاه ،  با طبع سرد در نظر گرفته شده است از جمله ، خواص شاه‌ تره برای پوست بسیار خوب است ، مصلح عرق شاه تره عرق کاسنی است.

خواص شاتره برای پوست

شاید به جرات بتوان گفت که طب سنتی اساسی ترین کاربرد شاه تره را برای پوست می‌دانند. از جمله خواص شاه تره برای پوست می‌ توان به درمان آکنه میباشد. شاتره با درمان آکنه و از بین بردن جای آن باعث پاکسازی پوست می‌ شود و در نتیجه به پوست بدن زیبایی و درخشندگی می‌دهد. داشتن خاصیت ضد التهابی یکی دیگر از خواص شاتره برای پوست میباشد. شاتره با داشتن خواص ضد التهابی خودر برای بهبود تورم، قرمزی، زخم‌ها و درد پوست می‌ تواند بسیار موثر باشد. همچنین شاه تره موجب درمان پسوریازیس که یک بیماری پوستی بوده، میگردد. شاه‌تره میتواند موجب رفع و درمان خارش گردد ، از دیگر خواص شاه تره برای پوست خاصیت ضد پیری و جوان سازی آن می باشد.شاتره حاوی آنتی اکسیدان‌ بوده که از چین و چروک پوست جلوگیری  می نماید. 

خواص دیگری نیز برای شاه تره وجود دارد که بشرح ریر است:

– کبد

–  سلامت قلب

– کاهش فشار خون

– تنظیم ضربان قلب 

دیوریتیک از دیگر خواص شاهتره است که این داروی گیاهی بعنوان دیوریتیک بوده وبا داشتن خواص ادرار آور خود باعث دفع آب اضافی بدن و سموم اضافی و مواد زائد از بدن میگردد.

–  ضد باکتریال

–  درمان آرتریت

دستگاه گوارش

–  پاک کننده

شاه تره بعلت اینکه دارای محتویات آنتی اکسیدان‌ های عالی است می توانند باعث پاکسازی خون و کبد گردد.

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک کنید

 

 

امنیت خاطر را با بودن ما در کنارخود تجربه کنید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *