گیاه دارویی دُم اسب + دم اسبی

 

گیاه دارویی دُم اسب / دُم اسبی

گیاه دارویی دُم اسب بذر ندارد و رشد ان از طریق قار‌چ‌ها می باشد. ساقه گیاه دُم اسبی سبز رنگ بوده که گاهی اوقات نیز  قرمز رنگ هم میباشد و ریشه های این گیاه سبز و بسار نازک می باشد و شباهت زیادی با دم اسب برای ان متصور است. گیاه دارویی دم اسب حاوی ویتامین‌های زیادی از قبیل: ویتامین C و نیز ویتامین E ، ویتامین B و نیز عنصر ویتامین K ، فولات، کلسیم ، سدیم ، پتاسیم ، آهن ، کلروفیل و سبزینه های گیاهی ، عنصر روی ، مس و منیزیم می باشد که وجود این ویتامین ها و عناصر در این گیاه است که باعث  ارزشمند شدن این گیاه گردیده است.

از جمله خواصی که برای گیاه  دم اسبی ثبت و درج شده عبارتند از: برای درمان پوست ، برای درمان موهای انسان،  برای رفع اختلالات تنفسی ، التیام بخشی به زخم معده، درمان هموروئید، درمان دیابت، درمان کلیه ها ،  تقویت سیستم ایمنی بدن ، تقویت حافظه ، درمان لاغری می باشند.

در کنار تمامی فوایدی که برای گیاه دم اسبی ذکر شده، نباید از مضرات آن غافل شد که حتما برای مصرف آن باید از پزشک معتمد مشورت بگیرید.

مضرات دم اسبی

مصرف زیاد و افراط در استفاده از این گیاه می‌تواند مضرات قابل توجهی را در برداشته باشد که این مضرات و زیانهای ناشی از مصرف بی رویه این گیاه عبارتند از:  بروز مشکلات و اختلال در دستگاه هضم ، اختلال در سیستم دفع مواد زاید بدن مانند اسهال و ناراحتیهای معده .

به عدم مصرف این گیاه برای زنان باردار و هم چنین عدم مصرف گیاه دم اسبی در طول مدت بارداری و نیز عدم استفاده از این گیاه در ایام شیردهی به کودکان و همچنین عدم مصرف برای اطفال توجه ویژه داشته باشید.

از جمله خواص گیاه دم اسبی دارای خواص کاهش سطح قند خون می باشد و افراد دارای دیابت اگر از این گیاه استفاده میکنند، باید بصورت مرتب قند خون خود را کنترل کنند تا افتهای ناگهانی قند خون آگاه شوند و خطرات ناشی از این موضوع را تجربه نکنند.

اشخاصی که با کمبود ویتامین های پتاسیم و نیز کمبود ویتامینهای عمومی بدن ، مواجه هستند ، نباید از این گیاه دارویی دم اسبی استفاده نمایند.

لینک  استعلام و صدور آنلاین شبانه روزی بیمه ثالث خودرو ، لطفا کلیک نمایید.
آسودگی خاطر را با بودن در کنار ما تجربه کنید: شرکت سایبان امن و آرام کوثر
تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶       ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶        ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *